در حال بارگذاری ...
  • جذب مشارکت مردم اولویت توسعه بافت‌های ناکارآمد شهری

    شهر کهنوج دارای ۴ محله (شهرک آزادگان ، حسین اباد وزیری ، قلعه کهنه و محله ی ناصر آباد) جهت رفع نیازها در سیاست های نوسازی نیز مورد تایید قرار گرفت ، که این محلات بعنوان سکونتگاه غیررسمی شناخته شده اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید از بافت های ناکارآمد شهر کهنوج به همراه شهردار این شهر بر جذب مشارکت مردم اولویت توسعه بافت های نا کارآمد شهری تاکید کرد .

    محمد ساردویی در حاشیه بازدیدی که به همراه شهردار کهنوج از بافت ناکارآمد این شهر داشت ، گفت : اولویت مسئله یابی بافت های ناکارآمد در ترغیب مردم به مشارکت ، به عنوان تجربه نوسازی ، اثر گذاری خوبی در مشارکت مردم طی این سال ها در جنوب کرمان داشته است که درکل تجربه ی موفقی برای اداره کل راه وشهرسازی در این زمینه بوده است .

    وی در تشریح بازدید خود از بافت ناکار امد شهری در کهنوج اظهار داشت : شهر کهنوج دارای ۴ محله (شهرک آزادگان ، حسین اباد وزیری ، قلعه کهنه و محله ی ناصر آباد) جهت رفع نیازها در سیاست های نوسازی نیز مورد تایید قرار گرفت ، که این محلات بعنوان سکونتگاه غیررسمی شناخته شده اند .

    وی ادامه داد : مساحت این محلات به اضافه محله قدیمی که در بافت فرسوده میانی قراردارد مجموعا ۵۶۹ هکتار است و جمعیت ساکن در این سکونتگاه ها ۱۵۸۴۰ نفر است . در شهر کهنوج  پروژه احداث سالن ورزشی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیاردریال کلنگ زنی شد و هم اکنون در حال اجراست همچنین پیگیرهستیم که برای منطقه حسین آباد وزیری نیز ، فضاهای فرهنگی جدیدی اجرا شود .

    وی در پایان افزود : تاکنون برای شهرداری‌های کهنوج ،عنبر اباد ، رودبار جنوب ، جیرفت و منوجان نیز قیر رایگان جهت آسفالت معابر بافت‌های فرسوده تخصیص داده شده  است و اصلاح ورودی شهرهای کهنوج ، رودبار جنوب ، زهکلوت ، نودژ ، درب بهشت ، فاریاب ، منوجان ، عنبرآباد ، جیرفت انجام شده است و همچنین در داخل شهرهای اسفندقه ، جبالبارز ، دوساری ، قلعه گنج خارج از وظایف بازآفرینی شهری ؛ جهت زیباسازی ورودی و خروجی شهرها ، ایمن سازی و در نتیجه آسایش مردم اقداماتی از قبیل روشنایی و آسفالت معابر با همکاری شهر داری‌ها انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

    |

    پرونده برخی از متقاضیان در مرحله صدور قرارداد ، خروجی فرم (ج) و یا مرحله تشکیل پرونده جهت واگذاری زمین قرار دارد . قرارداد واگذاری برخی از متقاضیان نیز صادر شده است .

    |

    ارزش ریالی این اراضی با برآورد کارشناسی که انجام شده نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه مالکان واقع در اراضی تصرفی در سکونتگاه غیررسمی می‌توانند سند ملک خود را ...

    |

    نظرات کاربران