در حال بارگذاری ...
  • لزوم اجرای دستورالعمل حقوقی سازمان ملی مسکن برای رفع مشکلات تعاونی‌ها

    با جدیت ، تعهد و روحیه جهادی سهم خود را برای تامین زمین‌های جایگزین برای تعاونی های ۳۳ گانه و تعاونی مسکن شهرک زیتون به انجام می‌رسانیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه برای حل مشکلات تعاونی‌های شمال و شرق تهران دستورالعمل حقوقی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تهیه شده ، گفت : باید با پیگیری استانداری تهران این دستورالعمل مراحل اجرایی خود را طی کند .

    علیرضا فخاری در نشست رفع مشکلات تعاونی‌های شمال و شرق تهران که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، نماینده ای از معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد ، با اشاره به اینکه حل این مسئله یک امر فرا استانی است ، گفت : تاکیداتی که مقامات ارشد نظام و از جمله مقام معظم رهبری برای حل مشکل این پروژه ها دارند نشان از اهمیت موضوع دارد و امیدواریم بتوانیم با همفکری و همگرایی میان بخشی هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنیم .

    وی با بیان اینکه در جلساتی که پیش از این برای حل مشکلات تعاونی های شمال و شرق تهران برگزار شد ، دستورالعمل حقوقی حل این مسئله توسط سازمان ملی زمین و مسکن تهیه شده ، افزود : حالا باید با پیگیری استانداری تهران این دستورالعمل مراحل اجرایی خود را طی کند . در گام نخست باید اراضی جایگزین شناسایی شوند و پس از حل مشکلات آماده سازی ، این اراضی در اختیار تعاونی ها قرار گیرد .

    وی در ادامه با بیان اینکه از آغاز طرح نهضت ملی زمین و مسکن ادارات کل استانی برای بیش از یک و نیم میلیون واحد پروژه نهضت ملی مسکن ، زمین تامین کرده‌اند ابراز امیدواری کرد : با جدیت ، تعهد و روحیه جهادی سهم خود را برای تامین زمین‌های جایگزین برای تعاونی های ۳۳ گانه و تعاونی مسکن شهرک زیتون به انجام می‌رسانیم .

    فخاری با بیان اینکه حل مشکلات این خانواده‌ها مورد تاکید مقامات عالیرتبه ملی است بوده است اضافه کرد : همین امر رفع این مسئله را برای ما تبدیل به یک تکلیف شرعی می‌کند .

    وی در پایان پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن ، معاونت معماری و شهرسازی ، شرکت عمران شهرهای جدید، معاونت امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی صادر کرد و مقرر شد یک مسئول هماهنگی برای اجرایی سازی تصمیمات این کارگروه تعیین شود .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران