در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی استان خراسان شمالی

    این ۱۵ هکتار با اجرای ۲۰ مورد عملیات رفع تصرفات فوری و ۳ مورد اجرای احکام قضایی در سطح استان ، موفق به باز پس گیری حدود ۱۵۹۰۲۵ مترمربع از اراضی ملی (حدود ۱۵ هکتار) به ارزش تقریبی ۳۰۳ میلیارد ریال شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع تصرف بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی استان در ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد .

    قاسم قاسمی گفت : یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی ، بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۳۰۳ میلیارد ریال در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ را رفع تصرف کرد و از چنگال متصرفان آزاد کرده است .

    وی تصریح کرد : این ۱۵ هکتار با اجرای ۲۰ مورد عملیات رفع تصرفات فوری و ۳ مورد اجرای احکام قضایی در سطح استان ، موفق به باز پس گیری حدود ۱۵۹۰۲۵ مترمربع از اراضی ملی (حدود ۱۵ هکتار) به ارزش تقریبی ۳۰۳  میلیارد ریال شده است .

    قاسمی با اشاره به جزئیات این ۲۳ مورد گفت : از تعداد مذکور ، ۲۰ مورد رفع تعرض فوری در سطح استان به مساحت ۱۲۴۹۳۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۲۶۷ میلیارد ریال و ۳ مورد اجرای احکام قضایی در سطح استان به مساحت ۳۴۰۹۵ متر مربع به ارزش تقریبی ۳۶ میلیارد ریال است که نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی ، این گونه گفت : شهروندان می توانند موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه ؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند ، تا مورد سوء استفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند .

    |

    نظرات کاربران