در حال بارگذاری ...
  • تصویب اختصاص بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن برای احداث مسکن اقشار ویژه استان گلستان

    طی تصویب این طرح ، ۴۷ قطعه زمین در شهر بندرترکمن به این قشر تخصیص خواهد یافت . همچنین با توجه به قانون جوانی جمعیت و نظر به تاکید مقام معظم رهبری بر مبحث جوانی جمعیت دولت موظف است نسبت به تامین زمین برای افراد واجد شرایط اقدام کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در آخرین جلسه هیئت نمایندگی استان گلستان تخصیص بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن برای احداث مساکن اقشار ویژه تصویب شد .

    جمشید شعبانیان اظهار کرد : قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران یکی از جمله قوانینی است که هر ساله به این دستگاه تکلیف می شود . بر اساس این قانون دولت موظف است با تامین مسکن برای این قشر نسبت به رفع دغدغه های آنان در این حوزه اقدام کند . در این راستا در آخرین جلسه هیات نمایندگی استان که وظیفه ی تصمیم گیری در خصوص اراضی سازمان ملی زمین و مسکن را بر عهده دارد ، مصوب شد تا ۱.۳ هکتار از اراضی این سازمان به جامعه ایثارگری استان واگذار شود .

    شعبانیان در ادامه تصریح کرد : طی تصویب این طرح ، ۴۷ قطعه زمین در شهر بندر ترکمن به این قشر تخصیص خواهد یافت . همچنین با توجه به قانون جوانی جمعیت و نظر به تاکید مقام معظم رهبری بر مبحث جوانی جمعیت دولت موظف است نسبت به تامین زمین برای افراد واجد شرایط اقدام کند .

    وی افزود : در این راستا ، سازمان ملی زمین و مسکن بخشی از اراضی خود را در دو شهرستان بندرگز و کردکوی ، به دو خانواده  دارای فرزندان چهارقلو اختصاص داد .

    شعبانیان در انتها گفت : از دیگر موارد مطرح شده در جلسه هیات نمایندگی استان که به مرحله ی تصویب رسید ، اختصاص چهار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به شهرداری های بندرگز و گنبد کاووس، برای احداث پارک و فضای سبز شهری ، بوده است تا با اجرای آن توسط شهرداری های دو شهر ، شهروندان از آن بهره‌مند شوند .

     




    مطالب مرتبط

    بر اساس ارزیابی بعمل آمده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در قیاس با برنامه اجرایی ابلاغی سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های "مدیریت زمین"، "مدیریت ساخت" و "مدیریت منابع "، این اداره‌کل در حوزه مدیریت زمین موفق به کسب رتبه برتر شد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    نظرات کاربران