در حال بارگذاری ...
  • لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های متولی در طرح نهضت ملی مسکن استان چهارمحال و بختیاری

    ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح های حمایتی مسکن در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورد اولیه را واریز کرده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری هم افزایی بیشتر دستگاه های متولی در طرح نهضت ملی مسکن برای پیشبرد بهتر و سریع تر این طرح را خواستار شد .

    علی حیدری در نشست شورای مسکن استان ، افزود : طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باید همه دستگاه‌های متولی برای اجرای هرچه بهتر این طرح و انجام تعهدات تعریف شده تمام تلاش خود را به کار گیرند . برای تامین زمین در شهرستان‌هایی که با کمبود مواجه هستیم می‌طلبد دستگاه‌ها همراهی کنند و موانع موجود را از میان بردارند .

    معاون امور عمرانی استاندار در خصوص اراضی نهضت ملی واگذار شده به گروه های ساخت در شهرهای زیر یکصد هزارنفر نیز گفت : بنیاد مسکن و فرمانداری ها در این شهرها با اطلاع رسانی به این متقاضیان، موارد را تعیین تکلیف و در صورت عدم شروع ساخت و ساز ، بنیاد مسکن نسبت به جایگزینی افراد و شروع ساخت و ساز اقدام کند .

    علی حیدری همچنین با استناد به جلسه ۲۷ اردیبهشت ماه شورای عالی مسکن کشور، بر اجرای دقیق مصوبات این جلسه توسط بانک های عامل در سطح استان تأکید کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه ، با بیان اینکه احداث پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان وارد فاز اجرایی شده است ، اظهار داشت : از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ واحد در شهر شهرکرد است .

    حسینعلی مقصودی افزود : ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح های حمایتی مسکن در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورد اولیه را واریز کرده‌اند .

    وی با بیان اینکه تاکنون زمین مورد نیاز برای احداث ۸۰ درصد از کل واحدهای مسکونی تعریف شده در استان تأمین شده است، تصریح کرد: مشکل اساسی تأمین زمین در ۲ شهر لردگان و فارسان است . همچنین برای برخی روستاها که در سال‌های اخیر به شهر تبدیل شده‌اند نیز زمینی در اختیار راه و شهرسازی نیست که باید در این خصوص نیز تدبیر اندیشیده شود .

    مقصودی همچنین با اشاره به عبور خط انتقال آب از اراضی الحاقی محله 40 منظریه، خواستار همکاری آب منطقه ای و مشاور طرح با راه و شهرسازی استان برای پیگیری ها و تمهیدات لازم برای اجرای این خط انتقال شد .

    در این نشست در خصوص تأمین زمین در شهر لردگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بین دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی و بنیاد مسکن هم‌اندیشی شد و مقرر گردید در صورتی که قیمت تمام شده سیمان و میلگرد برای طرح نهضت ملی مسکن به قیمت درب کارخانه باشد از قیمت هر مترمربع مسکن کم شود.

    نحوه اجرای دستورالعمل پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن، معرفی اراضی ملی خانمیرزا توسط منابع طبیعی استان جهت اجرای طرح نهضت ملی به راه و شهرسازی، فسخ قرارداد استیجاری و استرداد زمین واگذار شده به یکی از شرکت ها در لردگان و صدور سند به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن جهت استفاده در  طرح نهضت ملی مسکن از دیگر موارد مورد بررسی و مصوب در نشست شورای مسکن استان است.

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال باید ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی در شهرهای استان احداث شود که سهمیه سالانه استان احداث ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد است.




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    تا پایان شهریور ۱۴۰۳ بالغ بر ۳۰۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است و خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی تلاش و عملکرد مجموعه شرکت بازآفرینی شهری ایران درخصوص تولید مسکن که از سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری استخراج شده را مورد تایید قرار داد و بر آن صحه گذاشت .

    |

    نظرات کاربران