در حال بارگذاری ...

امضای تفاهمنامه همکاری در موضوع قانون حدنگار میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک

این تفاهمنامه به دنبال اجرای چند موضوع مهم در کشور است ؛ یکی از این مباحث ، موضوع حدنگار است که از موضوعات مهم کشور است که می‌بایست با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سامان برسد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری  ، وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیر اجرای تفاهمنامه همکاری مشترک این وزارتخانه با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با موضوع قانون حدنگار در تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : اجرای این تفاهمنامه از این حیث که سند زمین‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شود ، خیلی می‌تواند در اجرای قانون جهش تولید مسکن کمک کند .

رستم قاسمی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوع قانون حدنگار ، عنوان کرد : تفاهمنامه امروز قبل‌تر در یک کارگروه کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته بود و امروز کلیات آن به امضا رسید . این تفاهمنامه به دنبال اجرای چند موضوع مهم در کشور است ؛ یکی از این مباحث ، موضوع حدنگار است که از موضوعات مهم کشور است که می‌بایست با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سامان برسد .

وی افزود : مسئله دوم در این تفاهمنامه ، موضوع نهضت ملی مسکن بود که در قانون جهش تولید مسکن به صراحت تاکید شده است که دستگاه‌های مختلف زمین‌های مورد نیاز طرح را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند . اما برخی از دستگاه‌های به دلایل مختلف و با استناد به قوانین دیگری از اجرای این تعهد استنکاف کرده‌اند و به هر حال بخش کمی از این موضوع اجرایی شده بود . با دستور اخیر رئیس جمهوری محترم ، می‌بایست زمین‌های مورد نیاز برای اجرای این قانون تعیین تکلیف شود و اگر دستگاه‌ها زمین‌ها را در اختیار نگذاشتند ، زمین‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی ، سند بخورد .

قاسمی اضافه کرد : حتی در قانون تصریح شده که چنانچه مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام ندهند ، جرایمی برایشان پیش‌بینی شده است . بنابراین ما وظیفه داریم که بر اساس قانون پیگیری کنیم که این زمین‌ها تامین شود که بتوانیم طرح نهضت ملی مسکن را در سراسر کشور به خوبی به اجرا برسانیم .

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۱.۵ میلیون واحد مسکونی ، زمین تامین شده و آماده بارگذاری است ، گفت : اجرای این تعداد واحد شروع شده است و اجرای یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر هم در نقاط مختلف کشور ، در دست بررسی است که انشاءالله بتوانیم به کمک سازمان ثبت اسناد و املاک ، سندها را بگیریم و بتوانیم کمبودمان را جبران کنیم .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف زمین‌های مورد نیاز برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور ، درباره تاثیر انعقاد این تفاهمنامه در تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت : اجرای این تفاهمنامه خیلی می‌تواند در اجرای قانون جهش تولید مسکن به ما کمک کند و سندها به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شود و ما هم بتوانیم آنها را در اختیار مردم قرار دهیم .




مطالب مرتبط

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

|

بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

|

نظرات کاربران