در حال بارگذاری ...
  • دریافت ۴۰۰ هزار سند مالکیت در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن

    سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به تعیین تکلیف تمام املاکی که آراء حقوقی مربوط به آنها هنوز به نتیجه نرسیده است و نیز اسناد مالکیت دفترچه‌ای در شهرستان‌ها ، اقدام خواهد کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از رئیس قوه قضائیه برای رفع اختلافات حقوقی اراضی مورد نیاز برای اجرای قانون جهش تولید مسکن به صورت ویژه قدردانی کرد و خواستار تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن با تعیین تکلیف حقوقی اراضی مورد نیاز شد .

    مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با موضوع قانون حدنگار با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و حسن بابایی رئیس سازمان اسناد و املاک کشور در محل ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    در این نشست رستم قاسمی با ابراز خرسندی از ورود جدی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بحث تعیین تکلیف زمین‌های مورد نیاز در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن ، دستور رئیس جمهوری را مبنی بر صدور سند اراضی تعیین شده برای اجرای این قانون توسط دستگاه‌های مختلف تا پایان شهریورماه ، را یادآور شد . عمده زمین‌های کشور برای ساخت و ساز در حوزه شهری در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به الحاق زمین‌های جدید به شهرها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن ، نیاز است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زمین‌های مورد نیاز را تعیین تکلیف کند .

    وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین شخص رئیس قوه قضائیه برای رفع اختلافات حقوقی در خصوص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تشکر ویژه می‌کنم و امیدوارم این همکاری به تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن منجر شود .

    همچنین در ادامه معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این نشست با بیان اینکه در سال ۱۳۹۳ که قانون جامع حدنگار به تصویب رسید ، وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای اجرای این قانون و با هدف ثبت دارایی‌ها و حفظ شئونات حقوق مالکانه و تولید نظام هندسی جامع از دارایی‌های غیرمنقول وزارت راه گام‌های را برداشته‌اند .

    علیرضا فخاری افزود : ما در اجرای این قانون حدود ۳۵۰ هزار مورد سند تک‌برگ را اخذ کرده‌ایم و دریافت ۴۰۰ هزار سند دیگر را هم در دستور کار داریم و با تفاهمنامه‌ای که تنظیم شده است ، این کار قطعا سرعت بیشتری می‌گیرد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یکی از اهداف اجرای این تفاهمنامه را کاهش تعداد پرونده‌های حقوقی مربوط به تامین زمین برای ساخت مسکن در سطح کشور دانست .

    در ادامه حسن بابایی رئیس سازمان اسناد و املاک کشور ، طرح نهضت ملی مسکن را از راهبردهای کلان دولت مردمی برشمرد و اقدام سازمان متبوعش را در صدور مجوز ساخت مسکن در املاک مزبور را گامی در راستای اجرای طرح تحولی دستگاه قضا قلمداد کرد .

    وی به مسئولان مربوطه در سازمان اسناد و املاک کشور دستور داد تا مطابق با صراحت تبصره ۱ ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ، در این زمینه اقدام کنند .

    بابایی همچنین وعده داد تا نسبت به جلوگیری از زمین‌خواری در خصوص زمین‌هایی که برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرها الحاق شده‌اند ، عمل شود .

    رئیس سازمان اسناد و املاک کشور در ادامه موضوع صدور سند برای کلیه فرودگاه‌های کشور را به نام وزارت راه و شهرسازی از دیگر تعهدات سازمان متبوع خود عنوان و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک نسبت به صدور اسناد اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن ، اقدام شود .

    همچنین مهدی اقبال ، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سخنانی ، یکی از اهداف تنظیم تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوع قانون حدنگار را تسهیل و تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن ذکر کرد و گفت : در این راستا ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به تعیین تکلیف تمام املاکی که آراء حقوقی مربوط به آنها هنوز به نتیجه نرسیده است و نیز اسناد مالکیت دفترچه‌ای در شهرستان‌ها ، اقدام خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    نظرات کاربران