در حال بارگذاری ...
  • تامین ۲۲ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

    تا کنون ۲۲ هزار و ۱۵۷ هکتار از اراضی مستعد متعلق به وزارت راه و شهرسازی در اختیار این طرح قرار گرفته که ظرفیت ساخت بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد را دارد . همچنین حدود ۳۵ هزار هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده که قابلیت بارگذاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌ مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۲۲ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی مستعد ، در کارگروه‌های استانی در حال بررسی برای الحاق به طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد .

    ارسلان مالکی درباره دستور و تکلیف رئیس جمهور برای انتقال اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد : بر اساس دستور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن ، اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی باید تا پایان شهریورماه در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد . ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن نیز انتقال این اسناد به وزارت راه و شهرسازی ظرف یک ماه از درخواست را تکلیف کرده و این موضوع مورد تاکید سازمان ثبت اسناد کشور نیز قرار دارد .

    مالکی از شناسایی بیش از ۶ هزار و ۶۰۵ هکتار اراضی مازاد خبر داد و گفت : درخواست اخد اسناد تمام این اراضی را به سازمان ثبت اسناد کشور ارائه کردیم .

    عضو هیات‌ مدیره سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد : دسته دیگری از اراضی ، در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است اما به واسطه قرار گیری در خارج از محدوده شهرها و در حریم شهرها، به بررسی برای الحاق به محدوده شهرها نیاز دارند .

    وی مساحت این اراضی را بیش از ۳۵ هزار هکتار دانست و افزود : این اراضی در کارگروه‌های استانی در دست بررسی برای طی مراحل الحاق به محدوده شهرها قرار دارند . اگر این دو موضوع محقق شود ، بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد که می‌تواند با احتساب سایر ظرفیت‌های قانون ، زمین ۴ میلیون واحد مسکونی از این طرح را تامین کند .

    تامین زمین برای ساخت بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن

    عضو هیات‌ مدیره سازمان ملی زمین و مسکن درباره تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد : تا کنون ۲۲ هزار و ۱۵۷ هکتار از اراضی مستعد متعلق به وزارت راه و شهرسازی در اختیار این طرح قرار گرفته که ظرفیت ساخت بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد را دارد . همچنین حدود ۳۵ هزار هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده که قابلیت بارگذاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را دارد .

    این مقام مسئول ادامه داد : در مجموع در صورت الحاق اراضی وزارت راه و شهرسازی به محدوده شهر و استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید ، می‌توان بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را در این اراضی بارگذاری کرد . سایر زمین‌ها نیز از روش‌های دیگر مورد اشاره در قانون جهش تولید مسکن تامین خواهد شد .

    عضو هیات‌ مدیره سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد : برخی مواقع در شهری زمین تامین شده اما متقاضی به اندازه کافی در آن شهر وجود ندارد و یا در برخی شهرها زمینی متعلق به دولت وجود ندارد، در این مواقع از روش‌های مختلفی از جمله توافق با مالکین بخش خصوصی ، مالکین بنیادها ، نهادهای دارای زمین در آن شهر و یا نیروهای مسلح به تامین زمین‌های آن مناطق اقدام می‌کنیم . حدود ۳ هزار هکتار از اراضی جهت بررسی در دستور کار شورای برنامه ریزی قرار دارد .

    وی افزود : دو هزار و ۲۲۹ هکتار از این اراضی هم در دستور کارِ کارگروه‌های زیربنایی است و بیش از ۱۲ هکتار از این اراضی در کمیته‌های کارشناسی استان در حال رسیدگی قرار دارد که بر تسریع سیر مراحل بررسی تاکید کرده‌ایم .




    مطالب مرتبط

    یکی از موضوعات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شد مسکن‌دار کردن اعضای هیئت علمی ، دانشگاهیان و نخبگان بود که با تفاهم ابتدایی با رؤسای دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی این اراضی برای ساخت مسکن این اقشار اختصاص داده شد .

    |

    شخص رئیس‌جمهور هر ۲۰ روز یک‌بار در جلسات شورای عالی مسکن حضور می‌یابند و وزیر راه و شهرسازی هم هر روز روند پیشرفت کار را پیگیری می‌کنند . سازمان ملی زمین و مسکن هم با همه قدرت و امکانات برای انجام وظایفی که برعهده دارد ایستاده‌ است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران