در حال بارگذاری ...
  • بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف تعاونی‌ها و حمایت از تأمین مسکن در شهرهای جدید

    شهرهای جدید از سال ۱۳۶۷ شکل گرفته و در حقیقت دستاورد مدیریت انقلابی در دوره پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود ؛ ما برای آنکه بتوانیم الگوی کارآمدی در حوزه شهر و شهرسازی در این مجموعه داشته باشیم باید به نقاط مثبت و منفی در کارنامه شهرهای جدید دقت کرده و با برنامه ریزی علمی و کارشناسی و مطالعات دقیق در حوزه خلق شهرهای جدید الگوی مناسبی برای آیندگان خود برجای بگذاریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تفاهمنامه همکاری بین شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و معاونت امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف تعاونی‌ها و حمایت از تأمین مسکن در شهرهای جدید کشور با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مهدی مسکنی معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید .

    همکاری مشترک طرفین در بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های بین شرکت و معاونت ، در ساماندهی متقاضیان مسکن و تخصیص زمین به تعاونی‌ها و همچنین ایجاد کسب و کارهای تعاونی با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به منظور ارتقاء سطح زندگی در شهرهای جدید موضع اصلی این تفاهمنامه بوده و مواردی چون ایجاد زمینه‌های همکاری برای تشکیل و توسعه تعاونی‌ها در شهرهای جدید ، کمک به ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از حمایت‌های دولت در جهت سازماندهی و گسترش فعالیت تعاونی‌ها در شهرهای جدید ، حمایت از تامین مسکن برای سطوح مختلف جامعه به خصوص اقشار کم درآمد در شهرهای جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن و افزایش مشارکت افراد مختلف جامعه و خانواده‌های آنان در ارتقای کیفیت زندگی محل سکونت از مهمترین اهداف آن به شمار می‌روند .

    در این راستا کمیته اجرایی مشترک ستادی متشکل از یک نماینده از معاونت و یک نماینده از شرکت به منظور تسهیل و تسریع در اجرای برنامه‌های مشترک، با حضور نمایندگان رسمی طرفین تفاهم نامه تشکیل و در مرحله نخست مشغول به مراحل اولیه اقدامات از جمله تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت، برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه و بهبود و اصلاح فرآیند اقدامات خواهند بود .

    طبق مفاد تفاهمنامه مذکور شرکت عمران شهرهای جدید موظف است ضمن تامین زمین برای تعاونی‌های مسکن و همکاری در فعالیت آن‌ها ؛ هماهنگی لازم با دستگاه‌های ذیربط به منظور تسریع در صدور مجوزها و تاییدیه‌های لازم را داشته و پروژه‌های مورد نظر را جهت تخصیص و دریافت تسهیلات به بانک معرفی کند .

    جعفری در این جلسه با تأکید براینکه اینگونه تعاملات و هم افزایی ظرفیت‌های کشور نویدی برای ارتقای سطح خدمات و ایجاد فرصت‌های مناسب برای شهروندان خواهد بود گفت : امروز در شرایطی هستیم که با این همکاری‌ها و مدیریت منابع باید در حد توان سطح خدمات را افزایش داده و تمام تلاش خود در تحقق یکی از مهمترین رویکردهای دولت در ایجاد شرایط مطلوب در زیست اسلامی را به کار گیریم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز نگاه جهادی و انقلابی برای ارائه خدمات در عالی ترین فضای اجتماعی و عملیاتی در دستگاه‌ها حکمفرما است گفت : از آنجایی که نقش تعاونی‌ها در عمران و آبادانی کشور بسیار تأثیرگذار است ؛ امید داریم با برنامه ریزی انجام شده ، مسئله تولید مسکن به عنوان یکی از مهمترین اهداف دولت به سرانجام خوبی برسد .

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : شهرهای جدید از سال ۱۳۶۷ شکل گرفته و در حقیقت دستاورد مدیریت انقلابی در دوره پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود ؛ ما برای آنکه بتوانیم الگوی کارآمدی در حوزه شهر و شهرسازی در این مجموعه داشته باشیم باید به نقاط مثبت و منفی در کارنامه شهرهای جدید دقت کرده و با برنامه ریزی علمی و کارشناسی و مطالعات دقیق در حوزه خلق شهرهای جدید الگوی مناسبی برای آیندگان خود برجای بگذاریم .

    معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه ضمن اشاره به نقش ویژه تعاونی‌ها در پیشبرد پروژه‌های کلان و مهم در سطح کشور بیان کرد : خوشبختانه اخیرا اساسنامه جهش مسکن در وزارت تعاون با هدف کاهش مشکلات و تسریع کار تعاونی‌ها در امور مربوطه تهیه و به زودی برای ادارت کل استان‌ها ابلاغ خواهد شد .

    وی با اشاره به تأکید ریاست محترم جمهور به ورود تعاونی‌ها در حوزه ساخت مسکن در کشور بیان کرد: با توجه به نقش مهم مسکن در امور معیشتی مردم و دستور رئیس جمهوری امید داریم به وسیله این تعاملات به اهداف مورد نظر دست یافته و رویکرد دولت محترم را محقق سازیم.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور طی سال جاری در محل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد .

    |

    شهرهای هوشمند بر اساس استفاده از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و داده‌های کلان طراحی می‌شوند . این شهرها دارای سیستم‌های مدیریت هوشمند برای کنترل حمل‌ونقل ، انرژی ، آب و پسماند هستند . همچنین ، خدمات شهری در این شهرها به صورت دیجیتال ارائه می‌شود و ...

    |

    چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان را در سوابق فعالیتی خود دارد .

    |

    نظرات کاربران