در حال بارگذاری ...
  • موافقت با تخصیص ۱۰ هکتار از اراضی ملی محور باباامان به کاربری گردشگری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : با جانمایی یک واحد کشتارگاه صنعتی دامی ، مطالعات طرح هادی شهر زیارت و تخصیص ۱۰ هکتار از اراضی ملی محور باباامان به کاربری گردشگری در پنجمین جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۴۰۱ موافقت گردید .

    پنجمین جلسه کارگروه زیربنایی استان در سال ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در مورخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ و به ریاست معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان دبیر و مدیران و رؤسای سایر دستگاه های اجرایی برگزار گردید که پرونده هایی از شهرستان های بجنورد و شیروان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    قاسم قاسمی ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد : از ۳ پرونده ای که در این جلسه مطرح شد ، ۱ پرونده مربوط به شهرستان بجنورد و ۲ پرونده مربوط به شهرستان شیروان بود . از بین پرونده های مطرح شده ، ۱ پرونده در زمینه صنعتی با موضوع کشتارگاه صنعتی دامی در اراضی روستای بیگان شهرستان شیروان ، ۱ پرونده در زمینه گردشگری با موضوع تخصیص ۱۰ هکتار از اراضی ملی محور باباامان به کاربری خدماتی رفاهی با رویکرد گردشگری و ۱ پرونده در زمینه طرح های توسعه و عمران با موضوع مطالعات پیشنهادی طرح هادی شهر زیارت بود که مورد بحث و بررسی اعضای کارگروه قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در خصوص هر یک اتخاذ گردید .

     مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد : موضوع تخصیص اراضی ملی محور باباامان به کاربری گردشگری با عنایت به سیاست های این اداره کل ، تاکیدات استاندار محترم و درخواست های بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و در راستای پتانسیل بالای این محور در جذب گردشگر در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد و اخذ این مصوبه ، مقدمه ای بر طی مراحل قانونی بعدی جهت جذب سرمایه گذار و واگذاری اراضی خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه ؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند ، تا مورد سوء استفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

    |

    در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

    |

    نظرات کاربران