در حال بارگذاری ...
  • بیش از ۷۹ هزار واحد شهری طرح نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرا و ساخت شد

    برخی از پروژه‌ها ۱۰۰ درصد و برخی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به عنوان پروژه‌های افتتاحی به وزارت راه و شهرسازی برای افتتاح و بهره‌برداری اعلام شده است . اما با توجه به اینکه همواره پروژه‌هایی برای احداث به واحدهای در حال اجرا افزوده می‌شوند میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود ۲۰ درصد است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که اراضی ۲۵۰ هزار واحد به بنیاد مسکن معرفی شده است از اجرای ساخت و ساز ۷۹ هزار و ۲۸۳ واحد مسکن نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد .

    حمیدرضا سهرابی در خصوص عملکرد آن بنیاد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد : طبق آمار تاکنون معادل ۲۵۰ هزار واحد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که برخی کاربری مسکونی دارند و برخی نیز در مراحل الحاق به محدوده و تغییر کاربری هستند به بنیاد مسکن معرفی شده است . معادل ۹۹ هزار و ۶۹۳ واحد نیز پروژه توسط بنیاد مسکن تعریف شده و در مراحل مختلف کار قرار دارند و ۷۹ هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی نیز در مراحل اجرای ساخت قرار دارند .

    سهرابی توضیح داد : برخی از پروژه‌ها ۱۰۰ درصد و برخی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به عنوان پروژه‌های افتتاحی به وزارت راه و شهرسازی برای افتتاح و بهره‌برداری اعلام شده است . اما با توجه به اینکه همواره پروژه‌هایی برای احداث به واحدهای در حال اجرا افزوده می‌شوند میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود ۲۰ درصد است .

    وی ادامه داد : هم‌اکنون ۲۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مرحله اسکلت ، حدود ۳۱ هزار واحد در مرحله اتمام فونداسیون ، ۱۰ هزار واحد در مرحله سفت‌کاری قرار دارند که امیدواریم تا پایان سال به رقمی که بنیاد مسکن تعهد کرده است در صورت تامین زمین و مشارکت مردم برسیم .

    سهرابی یادآور شد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد کرده تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد را وارد فاز اجرا کند که اینکار در صورت تامین زمین مناسب و مشارکت مردم میسر خواهد شد . بنیاد مسکن آمادگی دارد تا در مناطقی زمین و متقاضی موثر داشته باشد کار ساخت را آغاز کند . در اراضی که متقاضی وجود ندارد بنیاد مسکن روی ساخت اصراری ندارد .




    مطالب مرتبط

    در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها ، بنیاد مسکن ، ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن شهری را در شهرهای تحت مسئولیت خود در قالب طرح‌های سالانه بنیاد در دست اجرا دارد .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران