در حال بارگذاری ...
  • تشکیل تیم مدیریتی برای انجام فعالیت‌های مربوط به بازآفرینی شهری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدرضا صباغیان نماینده مردم یزد (ابرکوه ، بافق ، خاتم و مهریز) و ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت و گو کردند .

    صباغیان در این دیدار با اشاره به این که استان یزد ۱۱ شهرستان دارد که شش شهرستان آن جزو مناطق کم برخوردار محسوب می‌شود ، اظهار کرد : بسیاری از معابر شهرستان مهردشت هنوز آسفالت نشده‌اند که در این خصوص نیاز به مساعدت شرکت بازآفرینی شهری ایران داریم .

    او با اشاره به شهرستان بهاباد از دیگر شهرستان‌های استان یزد گفت : این شهرستان جزو مناطق زلزله‌خیز کشور محسوب می‌شود و دارای دو بخش نوساز و فرسوده است . شهرداری این شهرستان در راستای مقاوم‌سازی منازل ، بازگشایی و آزادسازی معابر و بازآفرینی شهری اقدام‌های خوبی انجام داده است اما در حال حاضر بسیاری از معابر آزاد و زیرسازی شده برای آسفالت نیاز به قیر دارد .

    نماینده مردم یزد با اشاره به شهر مهریز عنوان کرد : مهریز یکی از شهرهای پر جمعیت استان یزد به شمار می‌رود ، وسعت و پراکندگی محلات قدیمی به ویژه در محلات هدف بازآفرینی شهری و شهرک‌های جدید الاحداث باعث شده تا شهرداری در ارایه خدمات مختلف عمرانی با مشکل مواجه شود .

    صباغیان همچنین با اشاره به  این که شهر تاریخی مرودست ۴۵ هکتار بافت تاریخی ثبت شده دارد ، افزود : این شهر ۱۰۰ هکتار محدوده مصوب بازآفرینی شهری و ۲۷۰ هزار متر مربع معابر خاکی و فرسوده در محدوده های هدف دارد که آسفالت معابر خاکی محلات هدف را در اولویت گذاشته‌ایم . در این شهر ۸۰ درصد سکونتگاه‌های غیررسمی فاقد سند هستند و باید در بحث تسهیلات ، سند جایگزین تعریف شود .

    او در ادامه با اشاره به شهر ابرکوه نیز اشاره کرد و گفت : این شهر به لحاظ گردشگری اقدام‌های خوبی انجام داده است که مهم‌ترین آن تملک حرایم و فضاهای پیرامونی کانون‌های گردشگری است .

    در ادامه این دیدار آئینی از نماینده استان یزد خواست با همکاری شهرداری تیم مدیریتی برای انجام فعالیت‌های مربوط به بازآفرینی شهری تشکیل دهند و در کنار دیگر فعالیت‌ها به نوسازی واحدهای فرسوده ورود پیدا کنند . به گفته آئینی مشکلات مربوط به سند را می‌توان با استفاده از ظرفیت ماده ۹ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برطرف کرد .

    در دیدار دیگر ملک فاضلی نماینده مردم سراوان و مهرستان به همراه جمعی از مدیران شهری با محمد آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت و گو کرد .

    در این دیدار ملک فاضلی با اشاره به این که شهر جالق از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده دارد ، عنوان کرد : شهر جالق ۱۲ محله دارد که ۶ محله نیازمند بازآفرینی شهری است و در سال گذشته موفق به تصویب یک محله به عنوان محدوده هدف بازآفرینی شدیم .

    در این دیدار آئینی تاکید کرد تا جلسات ستاد بازآفرینی استان به شکل منظم برگزار شود ، نیازهای شهر احصا و پروژه‌های مختلف بین دستگاه‌های مرتبط تقسیم شود تا کار با سرعت بیشتری پیش رود . او همچنین از ملک فاضلی و هیات همراه خواست تا از ظرفیت بندهای تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری به منظور پیشبرد امور بازآفرینی شهری استفاده کنند .

    در این دو دیدار که به شکل جداگانه برگزار شد، آئینی دستورات لازم را به منظور تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده و بهسازی معابر خاکی محلات هدف صادر کرد .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران