در حال بارگذاری ...

ثبت درخواست ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان از تسهیلات نهضت ملی مسکن

علاوه بر اینکه در این طرح خودمالکان برای اخذ تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی ، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : خودمالکین استان تاکنون برای ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی با ثبت نامه در سامانه "ثمن" درخواست استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را کردند .

ابوالفضل مهدیار اظهار داشت : هم استانی‌های گرامی در همه شهرهای سیستان و بلوچستان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفته می‌توانند با مراجعه به سامانه ثمن و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر زاهدان ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند .

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت نام کنندگان تسهیلات خودمالکین استان با ۵۳۰ واحد به شهر زاهدان اختصاص دارد ، ادامه داد : علاوه بر اینکه در این طرح خودمالکان برای اخذ تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی ، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود .

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تسهیلات نهضت ملی مسکن علاوه بر خودمالکان به سازندگان نیز پرداخت می‌شود گفت : افرادی که به صورت حرفه‌ای اقدام به ساخت و ساز می‌کنند ، کسانی که به صورت شخصی می‌سازند یا کسانی که پروژه‌شان نیمه‌کاره مانده و نیاز به منابع مالی برای تکمیل آن دارند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان استفاده کنند .

وی خاطر نشان کرد : تسهیلات این طرح در چهار مرحله و متناسب با پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب واریز می‌شود.




مطالب مرتبط

وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

|

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

|

این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

|

نکته قابل تأمل در اجرای این طرح همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان استان در بخش‌های مختلف است که امید می‌رود با تداوم مسیر خدمت رسانی به مردم شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه باشیم .

|

موضوع مکان یابی شهرک‌های مسکونی با جدیت در تمامی استان‌ها به‌ویژه مناطقی که میزان تقاضا بالاست پیگیری می‌شود .

|

نظرات کاربران