در حال بارگذاری ...
  • تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی ساخت مسکن در شهرهای جدید

    در حوزه ساخت مسکن با توجه به وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طی ۴ سال باید ۷۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و شهرک‌ها احداث شود. بنابراین سعی کرده‌ایم نهضت شهرک‌سازی را در دستور کار خود قرار دهیم و با طراحی یک الگوی مهم بتوانیم با جمعیت محدودتر کیفیت زندگی را افزایش دهیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز گام دوم طرح نهضت ملی مسکن با آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد دیگر تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد .

    علیرضا جعفری به بیان آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه مسکن در شهرهای جدید کشور پرداخت و گفت : اولین جرقه ایجاد شهرهای جدید در سال ۶۷ شکل گرفت و هدف آن مدیریت زمین و سکونتگاه‌های مردمی بود که ظرفیت این اراضی را برای پذیرش جمعیت فراهم کنند .

    به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم اکنون ۲۰ شهر فعال هستند . پرند و پردیس و گلبهار به عنوان شهرهای جدید پرجمعیت محسوب می‌شوند . مهم‌ترین هدف جانمایی مسکن ملی، نگاه خانواده‌پذیر بودن و همچنین ایجاد رویکرد شهری و تامین سرانه‌های جمعی در این شهرها است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در حوزه ساخت مسکن با توجه به وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طی ۴ سال باید ۷۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و شهرک‌ها احداث شود. بنابراین سعی کرده‌ایم نهضت شهرک‌سازی را در دستور کار خود قرار دهیم و با طراحی یک الگوی مهم بتوانیم با جمعیت محدودتر کیفیت زندگی را افزایش دهیم . در ۴ گام ۱۰۰ هزار واحد برای تولید مسکن برنامه ریزی شده که در اردیبهشت ماه ۱۰۰ هزار واحد عملیات اجرایی آنها آغاز و در شهریورماه گام دوم عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار دوم صورت می‌گیرد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود افزود: هم اکنون برای ساخت مسکن ما رویکردهای هوشمند سازی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم به گونه‌ای که باید تولید مسکن مناسب در فضای شهری مطلوب قرار گیرد و ساخت این شهرها باید قابلیت رقابت با کلان شهرها داشته باشد .

    این مقام مسئول همچنین تأکید کرد : نباید به دلیل برنامه‌ریزی مقطعی و موردی فقط به فکر ساخت مسکن باشیم بلکه باید در کنار ساخت آن تمامی زیرساخت و خدمات زیربنایی و روبنایی را در دستور کار قرار دهیم . استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند سازی ، اصل ماجرا است . در قالب بهره‌مندی و استفاده از توان نخبگانی بتوانیم شهرهایی به گونه‌ای طراحی کنیم که زیبایی آن‌ها زبان زد همگان باشد . چرا که مفهوم فرهنگی جذابیت‌های خاص خودش را دارد .

    جعفری افزود : توسعه این سکونتگاه‌ها در حال طراحی است و ما در حال طراحی فضای شهری جدید است که عملکرد آن‌ها جهانی باشد و قابلیت رقابت پذیری در بین سکونتگاه‌ها داشته باشد . صنعتی سازی یک اصل در شهرهای جدید است سرعت کیفیت و مقاومت پذیری را افزایش و قیمت ساخت را ارزان‌تر می‌کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

    |

    ساخت پروژه ۱۵۰ واحدی انبوه ساز توسط انجمن خیرین مسکن ساز مهدیشهر از دیگر اقدامات در راستای تامین مسکن در این شهرستان است .

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    نظرات کاربران