در حال بارگذاری ...

بهره برداری از یکهزار و ۱۶۷ واحد نهضت ملی روستایی در استان بوشهر

سهیمه بنیاد مسکن در بخش مقاوم‌سازی ۲ هزار و ۳۸۰ واحد است که کل واحدها به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون ۲ هزار و ۱۴ واحد انعقاد قرارداد شده و عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است . همچنین از این تعداد یکهزار و ۱۶۷ فقره به بهره‌برداری رسیده و مردم در آن سکونت دارند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر بخشی از فعالیت های بنیاد مسکن را در سطح استان اعلام کرد و از بهره‌برداری ۱۱۶۷ واحد مسکونی روستایی خبر داد .

علیرضا مقدم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی ، اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و همچنین سایر طرح‌های در دست اجرای بنیاد در استان توضیح داد : در تمامی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۲۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۲ هزار و ۷۱۸ واحد تعریف و مراحل اجرایی آن آغاز شده است . از این تعداد آغاز شده فونداسیون ۹۲۷ واحد تکمیل ، عملیات ۲ هزار و ۴۹۶ واحد آغاز و ۲۴۴ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند .

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی نیز اعلام کرد : سهیمه بنیاد مسکن در بخش مقاوم‌سازی ۲ هزار و ۳۸۰ واحد است که کل واحدها به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون ۲ هزار و ۱۴ واحد انعقاد قرارداد شده و عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است . همچنین از این تعداد یکهزار و ۱۶۷ فقره به بهره‌برداری رسیده و مردم در آن سکونت دارند .

مقدم در خصوص صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک توضیح داد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون۸۶ هزار و ۳۶۴ جلد سند صادر شده که از این تعداد  ۷۴ هزار و ۲۹۵ جلد سند روستایی و ۱۲ هزار و ۶۹ جلد سند شهری صادر شده است .

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر درخصوص اجرای طرح مسکن محرومان اعلام کرد : در کل استان بنیاد مسکن به تعداد یکهزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مسکن بلاعوض به مبلغ کل ۴۵ میلیاردتومان تسهیلات برای اجرای مسکن محرومان پرداخت کرده است .  

مقدم در خصوص طرح آسفالت شبکه معابر روستایی که از محل قیر رایگان در حال انجام است گفت: استان بوشهر در سال مالی جاری ۹۴ میلیارد و ۶۰۰  میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است که با این اعتبار و در مشارکت بنیاد مسکن با دهیاری‌ها یک میلیون و ۴۳۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شد. 




مطالب مرتبط

در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

نظرات کاربران