در حال بارگذاری ...
  • طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی با قید دو فوریت تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

    طبیعی است با تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و شهرسازی ، می‌توانیم حوزه حمل و نقل و مسکن را بهتر مدیریت کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری به نقل از خبرگزاری دانشجو ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : برای تسهیل در کار وزارت راه و شهرسازی ، طرح تفکیک این وزارتخانه را با قید دو فوریت تقدیم هیات رئیسه مجلس کردیم .

    محمدرضا رضایی کوچی با تاکید بر لزوم ساماندهی بازار مسکن اظهار کرد : وضعیت مسکن وضعیت خوبی نیست به طوری که مقام معظم رهبری این موضوع را به درستی متذکر شدند . در اجرای قانون جهش تولید مسکن ایراداتی وجود دارد ؛ البته شخص آقای رئیس جمهور پای کار هستند اما به طور کلی مجموعه دولت از جمله بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه ، همکاری مناسب را در این زمینه ندارند .

    رضایی کوچی ادامه داد : بخشی از ایراد نیز به وزارت راه و شهرسازی باز می‌گردد که در جایگاه سیاست گذار و تسهیل کننده نیست و نقش پیمانکاری به خود گرفته است . حوزه‌هایی متعددی زیر نظر وزارت شهرسازی است .

    رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد : برای تسهیل در کار وزارت راه و شهرسازی ، طرح تفکیک این وزارتخانه را با قید دو فوریت تقدیم هیات رئیسه مجلس کردیم . طبیعی است با تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و شهرسازی ، می‌توانیم حوزه حمل و نقل و مسکن را بهتر مدیریت کنیم .




    مطالب مرتبط

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رضا انجم‌شعاع با حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی شد . ...

    |

    تسلط وی به حوزه شهرسازی که از معضلات و نیازهای اساسی جامعه ایران است ، احتمال دریافت رأی اعتماد از مجلس بالا می‌برد ضمن اینکه با انتخاب یک قائم مقام مسلط برای بخش راه و ترابری ، نگرانی دلسوزان برای ضعف این بخش از وزارتخانه نیز برطرف خواهد شد .

    |

             

    |

    نظرات کاربران