در حال بارگذاری ...

افتتاح دو پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل توسط مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران

ما انتظار داریم که مسئولان مربوطه پای کار بیایند و با تشریک مساعی و تقسیم کار در ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها در جهت رفع مشکلات گام بردارند و ما نیز در حد وسع و توان خود کمک خواهیم کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دو پروژه مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشکین‌شهر و مجموعه ورزشی ایران‌آباد اردبیل توسط مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افتتاح شد .

محمد آیینی در آیین بهره‌برداری از این دو پروژه مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشکین‌شهر و مجموعه ورزشی ایران‌آباد اردبیل در مشکین‌شهر اظهار کرد : آنچه که در دولت مردمی سیزدهم به عنوان بازآفرینی شهری نام برده می‌شود ، عمده وظیفه آن مسئله محرومیت‌زدایی است ؛ بدین معنا که کاهش تفاوت‌های محلات برخوردار با محلات کمتر برخوردار همان شهر از حیث برخورداری از خدمات آموزشی ، بهداشتی ، درمانی ، ورزشی ، امنیتی و انتظامی و... مد نظر خواهد بود .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به فاصله زیاد محلات کمتر برخوردار بازدید شده در مشکین‌شهر نسبت به محلات برخوردار ، این فاصله را در حدود دو سوم در قیاس با محلات برخوردار این شهر ، ارزیابی کرد و گفت : تمامی اعضای ستاد بازآفرینی شهری شهرستان ، اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان و اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری نسبت به کاهش و به حداقل رساندن این محرومیت‌ها موظف هستیم .

آیینی با اشاره به تعریف بیش‌از ۹ هزار پروژه بازآفرینی شهری در برنامه اقدام مشترک ، اعلام کرد : شرکت بازآفرینی شهری ایران از این تعداد تاکنون ۱۵۵۵ پروژه را انجام داده و این در حالی‌ست که موظف به انجام نبوده و فقط مقرر شده بود شرکت به صورت اهرمی به این پروژه‌ها کمک نماید .

وی با اعلام این‌که از این تعداد تا کنون ۱۱۵۰ پروژه بازآفرینی شهری به بهره‌برداری رسیده و مابقی هم به تدریج در دست بهره‌برداری است ، ابراز کرد : در هفته دولت امسال و در طول سال اول دولت سیزدهم ۱۱۹ پروژه از این جنس به بهره‌برداری رسیده و در تلاش هستیم تا تعداد باقیمانده را در سال آینده به اتمام برسانیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که شهرداری‌ها در کل کشور حدود ۱۸۶۹ پروژه و سایر دستگاه‌ها صرفا ۶۲۹ پروژه انجام داده اند که در مجموع ۴۰۸۰ پروژه انجام گرفته است ، تصریح کرد : طبق برآورد ما برای کاهش این محرومیت‌ها باید ۱۳ هزار پروژه بازآفرینی شهری دیگر در ۱۱۵۳ محله کمتر برخوردار در کشور با حضور همه دستگاه‌ها انجام شود .

آیینی با تاکید بر این‌که ساخت مدارس ، مراکز بهداشتی و درمانی ، انتظامی ، ورزشی ، توسعه شبکه های آب و فاضلاب و روشنایی و بهسازی معابر در کشور بر عهده سازمان‌ها و نهادهای مسئول آن است ، گفت : ما انتظار داریم که مسئولان مربوطه پای کار بیایند و با تشریک مساعی و تقسیم کار در ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها در جهت رفع مشکلات گام بردارند و ما نیز در حد وسع و توان خود کمک خواهیم کرد .




مطالب مرتبط

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

نظرات کاربران