در حال بارگذاری ...
  • ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در مشهد در قالب طرح ملی نهضت مسکن

    در شهر مشهد با کمبود زمین مواجه هستیم و قصد نداریم به حاشیه شهر برویم و آنجا را گسترش دهیم ؛ پس به شناسایی زمین هایی در داخل شهر کردیم که متعلق به اراضی آستان قدس رضوی بود و در حال رسیدن به توافق در این رابطه هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تامین مسکن برای آرامش خانواده های ایرانی ساخت بیش از ۳۰ هزار مسکن در قالب طرح ملی نهضت مسکن در سیدی مشهد ساخته می شود .

    علیرضا فخاری گفت : زیرساخت اولیه برای تامین دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور انجام شده است .

    وی درباره واگذاری زمین توسط دستگاه‌های دولتی نیز اظهار داشت : بر اساس تاکید ریاست جمهوری و طبق ماده ۱۰ قانون اراضی دولتی مازاد برای تامین مسکن در نهضت ملی باید واگذار شود و پس از شناسایی ۷ هزار هکتار از اراضی در سطح کشور فقط حدود ۶۰۰ هکتار برگردانده شد .

    فخاری در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن در مشهد و توافقات با آستان قدس رضوی گفت : در شهر مشهد با کمبود زمین مواجه هستیم و قصد نداریم به حاشیه شهر برویم و آنجا را گسترش دهیم ؛ پس به شناسایی زمین هایی در داخل شهر کردیم که متعلق به اراضی آستان قدس رضوی بود و در حال رسیدن به توافق در این رابطه هستیم .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند .

    |

    نظرات کاربران