در حال بارگذاری ...
  • معابر خاکی بارزترین چهره محرومیت در محلات حاشیه‌نشینی

    در امر نهضت ساماندهی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری ، شهرداری‌ها باید حضور جدی داشته باشند و کار درست این است که با جلب مشارکت وزارت نیرو ابتدا شبکه فاضلاب این محلات اجرا و سپس اقدامات زیرسازی و بهسازی و آسفالت معابر خاکی انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه نهضت ساماندهی معابر خاکی به عنوان یک بهانه در ارتباط با کار جهادی در حوزه نوسازی مسکن است ، گفت : توزیع ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۶۴ هزار تن قیر رایگان در محلات هدف ۴۳۵ شهر کار جهادی و بزرگی بود که توسط ادارات کل راه و شهرسازی انجام شد .

    محمد آیینی با اشاره به اینکه نهضت ساماندهی معابر خاکی به عنوان یک بهانه در ارتباط با کار جهادی در حوزه نوسازی مسکن به شمار می‌آید ، از زحمات دست‌اندرکاران و تلاشگران این نهضت قدردانی کرد و اظهار کرد : توزیع ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۶۴ هزار تن قیر رایگان در محلات هدف ۴۳۵ شهر کار جهادی و بزرگی بود که توسط همکاران ارجمند در ستاد و ادارات کل راه و شهرسازی انجام شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست " ارائه عملکرد نوسازی مسکن و جذب قیر تخصیصی در راستای آسفالت معابر در محلات هدف بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۱ " که با حضور تنی چند از معاونان و مدیران شرکت بازآفرینی شهری و همچنین مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به صورت وبینار برگزار شد با اعلام اینکه سهم قیر امسال سه الی چهار برابر پیش‌بینی شده است ، گفت : بارزترین چهره محرومیت در محلات حاشیه‌نشینی، وجود معابر خاکی است .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره اینکه واژه بازآفرینی شهری باید به سمت محرومیت‌زدایی معنا شود ، اظهار کرد : حلاوت و شیرینی اقدامات بازآفرینی در دل ساکنان مناطق محروم و کم برخوردار و رضایتمندی آنان از دولت ، بزرگترین پاداش برای ما و شماست .

    وی با بیان اینکه روابط عمومی استان‌ها در رابطه با مستندسازی و اطلاع‌رسانی اقدامات ساماندهی معابر خاکی اهتمام جدی و ویژه داشته باشند ، گفت : بسته‌های تشویقی بسیار خوبی در حوزه بازآفرینی شهری پیش‌بینی شده ، که امید است با یک اطلاع‌رسانی خوب بتوانیم زمینه ورود سرمایه‌گذاران به محلات هدف بازآفرینی شهری را فراهم کنیم .

    آئینی با اشاره به اینکه نوسازی محله‌ای ، نوسازی محورهای اصلی در بافت‌های هدف ، تجمیع پلاک‌های ریزدانه و پلاک‌های فرسوده که از نظر کالبدی امکان تجمیع ندارند به عنوان چهار محور اصلی در بسته‌های تشویقی جدید حوزه بازآفرینی شهری شمار می‌آیند ، گفت : در ستاد یک قرارگاه جهاد نوسازی به منظور پیشبرد در امور نوسازی مسکن در محلات هدف تشکیل شده که امید است در استان‌ها نیز چنین قرارگاهی دایر شود .

    آئینی با بیان اینکه در نظر است با همراهی اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری به ویژه وزارت کشور و شهرداری‌ها ظرف سه سال آینده تمامی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری ساماندهی خواهد شد ، اظهار کرد : در امر نهضت ساماندهی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری ، شهرداری‌ها باید حضور جدی داشته باشند و کار درست این است که با جلب مشارکت وزارت نیرو ابتدا شبکه فاضلاب این محلات اجرا و سپس اقدامات زیرسازی و بهسازی و آسفالت معابر خاکی انجام شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه اصلی ما شتاب بخشی به روند نوسازی مسکن ناپایدار در محلات هدف ساکن می باشد ، گفت : متاسفانه در سالیان گذشته حوزه نوسازی در محلات هدف مفغول مانده و از این بابت با عقب‌ماندگی روبرو هستیم . نوسازی بناهای ناپایدار و لرزان که جان قریب به ۱۰ میلیون نفر از مردم کشورمان را در بافت‌های ناکارآمد شهری تهدید می‌کند ، از برنامه‌های اصلی ما به شمار می‌آید .

    آئینی با یادآوری اینکه در طول چهار سال دولت سیزدهم باید ۱ میلیون واحدمسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری نوسازی و احداث می‌شود ، گفت : امیدواریم امسال تسهیلات اشتغالزایی و تولید مسکن در بافت های فرسوده از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به چندین برابر خواهد برسد .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اینکه هیچ محله هدف بازآفرینی در کشور نباید از برنامه‌ها و حمایت‌های دولت محروم بماند ، گفت : اقدامات ویژه در محلات هدف بازآفرینی شهری باید براساس مصوبات ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستانی و یا استانی انجام شود.

    آئینی با تاکید بر تشکیل مستمر و به موقع ستادهای بازآفرینی شهری پایدار  شهرستانی و استانی گفت :  اعتقاد ما بر این است جهاد نوسازی مسکن می‌تواند با نهضت ملی مسکن هم‌راستا شود و باری از دوش این نهضت بردارد .

    گفتنی است ، معاونان و مدیران مربوطه در این نشست به بیان گزارش و نقطه نظرات خود پرداختند .




    مطالب مرتبط

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری به عنوان فرصتی برای تاب‌آوری شهرها و تامین ...

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی شرکت بازآفرینی شهری در تمامی حوزه‌های تحت‌مسئولیت در ترویج و جلب مشارکت مردم بوده و اساس کار خود را در دولت سیزدهم در اجرای رهنمودهای عملیاتی مقام معظم رهبری بر این موضوع قرار دادیم که شعار سال نیز تاییدی بر سیاست‌های شرکت است .

    |

    نظرات کاربران