در حال بارگذاری ...
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اهتمام بیشتر به نوسازی بافت‌ های فرسوده

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای مسکن تاکید کرد : مدیران کل راه و شهرسازی اهتمام بیشتری به نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشند .

    نشست شورای عالی مسکن با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونین و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس روز یکشنبه ۱۳ شهریور در محل این وزارتخانه برگزار شد .

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اولویت واگذاری زمین به خود مردم است تا مردم خودشان زمین بسازند گفت : مردم خودشان تدریجی خانه را می سازند ، باید کار کنیم تا مردم از مستاجری نجات پیدا کنند . در استان‌هایی که زمین وجود دارد ، زمین به صورت تک واحدی و ویلایی به مردم ارائه شود و قرارداد یکسال و نیمه بسته شود و هرجایی که زمین کم است اجازه ساخت دو طبقه و سه طبقه داده شود تا مردم به صورت گروهی خانه هایشان را بسازند .

    قاسمی اولویت اول در طرح نهضت ملی مسکن را واگذاری ویلایی تک واحدی به مردم در استان‌هایی مطرح کرد که زمین داریم .

    وی با اشاره به اهمیت سرعت ساخت مسکن در کشور به مدیران توصیه کرد : مدیران راه و شهرسازی هر روز به پروژه های ساخت مسکن سرکشی کنند . مسئول کار در ساخت مسکن در استان مدیر کل راه و شهرسازی هر استان است . اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است ، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می شود .

    وی با اعلام اینکه دست مدیران کل راه و شهرسازی در هر نوع اقدام عملیاتی در طرح نهضت ملی مسکن و قرارد با انبوه سازان باز است ، بیان کرد : با انبوه سازان می‌توان از ظرفیت زمین تهاتر استفاده کرد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد خیلی خوب بانک مسکن افزود : گزارشی مبنی برعدم همکاری بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون اعلام نشده و همه جا بانک مسکن پای کار نهضت ملی مسکن بوده است .

    عضو کابینه دولت سیزدهم به مدیران کل راه و شهرسازی آنها مهلت داد تا نسبت به تعیین تکلیف زمین‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند . ما نباید از برنامه زمان‌بندی طرح نهضت ملی مسکن عدول کنیم و تمامی اختیارات لازم را هم به استانداران به عنوان روسای شورای عالی مسکن داده‌ایم و کوتاهی و تاخیر در این زمینه پذرفتنی نیست .

    اهمیت توجه به بافت فرسوده در طرح نهضت ملی مسکن

    قاسمی بر ظرفیت بالای بافت های فرسوده در تولید مسکن که بطور متوسط از نوسازی هر واحد فرسوده ۳ واحد جدید نیز تولید می شود ، تاکید کرد .

    وزیر راه و شهرسازی به مدیران راه و شهرسازی دستور داد با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازند و بسته‌های تشویقی مناسبی برای سازندگان تعریف کنند و به صورت هفتگی ضمن بازدید از محلات هدف و روند نوسازی مسکن را پیگیری کنند و به عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار دهند . چنانچه بسته‌های تشویقی مناسب برای این کار تعریف شود نیاز چندانی به تسهیلات بانکی هم نخواهد بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    نظرات کاربران