در حال بارگذاری ...

ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خود مالکی طی چهار سال

ما با مشکلاتی در حوزه مسکن مواجه هستیم اما مشکلات حتما قابل حل است و شخص آقای رئیس جمهوری هم آمده‌اند پای کار و انصافا بعد از حضور ایشان در وزارتخانه پیگیری‌های خوبی انجام شد . تجربه مسکن مهر پیش روی ماست که باید از حُسن‌هایش استفاده کنیم و عیب‌هایش را برطرف کنیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطار ساخت مسکن روی ریل قرار گرفته است اظهار امیداواری کرد که طی چهار سال بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خود مالکی ساخته شود .

رستم قاسمی با اشاره به اهمیت مسئله تامین مسکن در دوره‌های مختلف بعد از انقلاب و تشریح وضعیت دوره فعلی ، گفت : بیش از ۵۰ درصد درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود و ادامه این روند معضل خواهد بود که باید تولید مسکن در کشور افزایش پیدا کند. البته ما نه ناامید هستیم و نه می‌گوئیم نمی‌شود ، بلکه حتما می‌گوئیم شدنی است .

قاسمی ضمن تقدیر از تلاش‌های محمود محمودزاده معاون پیشین مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به خصوص طی یک سال گذشته ، اضافه کرد : در حدود یک سال گذشته انصافا کارهای زیربنایی خوبی صورت گرفته است تا ریل آماده شود . الان قطار ساخت مسکن روی ریل است و خوب هم به پیش می‌رود .

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به قانون جهش تولید مسکن ، گفت : مواردی از این قانون که مربوط به اعتبارات صندوق ملی مسکن بود محقق و اجرایی نشده است که با محقق نشدن آن تحقق وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن با دشواری همراه است . ما با مشکلاتی در حوزه مسکن مواجه هستیم اما مشکلات حتما قابل حل است و شخص آقای رئیس جمهوری هم آمده‌اند پای کار و انصافا بعد از حضور ایشان در وزارتخانه پیگیری‌های خوبی انجام شد . تجربه مسکن مهر پیش روی ماست که باید از حُسن‌هایش استفاده کنیم و عیب‌هایش را برطرف کنیم .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در برخی از استان‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم ، تاکید کرد : در بحث خود مالکی که زمین از خود مردم است با تخصیص وام و پروانه ساخت مردم خودشان خانه می‌سازند و امیدواریم طی چهار سال بیش از یک میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی خود مالکی ساخته شود .

قاسمی با اشاره به اهمیت انبوه‌سازی در ساخت مسکن گفت : باید در بحث انبوه سازی روش‌های ساخت را تغییر داده و به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم .

وزیر راه و شهرسازی با برشمردن ویژگی های شخصی و کار آمدی محمود محمودزاده از وی تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد با حضور هادی عباسی و کمک سایر مدیران در وزارتخانه و با هماهنگی و همدلی تمامی همکاران ، جهش خوبی در حوزه مسکن ایجاد شود و اتفاق بزرگی در حوزه مسکن رخ دهد .

قاسمی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه بنده خادم ملت و همه مردم ایران هستم ، تاکید کرد : ان شاء الله با تلاش شبانه روزی در وزارتخانه در حوزه مسکن گام های بزرگی برداریم .




مطالب مرتبط

در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

|

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای را در تاریخ ۱۴۰۳.۷.۲ امضا کردند که ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با گذشت ۱۷ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب ۱۳۸۶) ؛ بندی از این قانون با امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ...

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

نظرات کاربران