در حال بارگذاری ...
  • با رونق بخش مسکن می‌توان اقتصاد کشور را نجات داد

    تاکنون مقام معظم رهبری بر موضوع مسکن تا این حد صریح مطالبه‌گری نکرده بودند . بنابراین تلاش خواهیم کرد تا مشکلات بخش مسکن را برای مردم برطرف کنیم . برخی معتقدند با توجه به امکانات موجود می‌توان مشکل مسکن کشور را حل کرد و مسکن را به نقطه مطلوبی رساند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر حفظ و انسجام وزارت راه و شهرسازی گفت : تلاش خواهیم کرد با انسجام وهمدلی برای رفع دغدغه‌های رهبر انقلاب در بخش مسکن تلاش کنیم و پروژه عظیم طرح نهضت ملی مسکن را به نتیجه برسانیم و با رونق بخش مسکن می‌توان اقتصاد کشور را نجات داد .

    هادی عباسی‌اصل در مراسم تکریم و معارفه معاون مسکن و ساختمان با اشاره به برنامه‌های خود و اینکه موضوع مسکن در انقلاب اسلامی بسیار مورد توجه بوده است و حضرت امام (ره) در پیام‌های مختلف به این موضوع تاکید داشته اند ، بیان داشت : همه امکانات باید بسیج و مسکن احداث شود . طبق فرمایش امام (ره) برای آنکه عدالت در کشور برقرار شود چاره‌ای نداریم جز آنکه همه در کشور  صاحب مسکن باشند .

    عباسی‌اصل با یادآوری اینکه به دلیل اهمیت موضوع مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی ، چند اصل در قانون اساسی به موضوع مسکن اختصاص دارد ، توضیح داد : تا سال ۶۷ و در ادامه تا سال ۷۲ با عرضه زمین ، موضوع مسکن کمی در کشور آرام‌تر شد . از سال ۷۲ تا ۷۶ سیاست‌ها کمی تغییر کرد و تاکید بر آن شد به جای زمین حمایتی باید بر مسکن حمایتی متمرکز شد . در همان سال ها نیز اجاره به شرط تملیک با بودجه دولتی و منابع سازمان ملی مطرح شد که موضوع مسکن را قفل کرد .

    عباسی‌اصل افزود : در دولت نهم و دهم مجددا موضوع مسکن مورد توجه قرار گرفت و عزم ملی برای مسکن جزم شد ، جلسات هفتگی برگزار و جهشی در بخش مسکن ایجاد و از فشارها کاسته شد .

    بخشی از تورم ۵۰ درصدی سال‌های گذشته به دلیل فعال نبودن مسکن بود

    معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه بخشی از تورم ۵۰ درصدی سال‌های گذشته به دلیل فعال نبودن مسکن بود ، اعلام کرد : تاکنون مقام معظم رهبری بر موضوع مسکن تا این حد صریح مطالبه‌گری نکرده بودند . بنابراین تلاش خواهیم کرد تا مشکلات بخش مسکن را برای مردم برطرف کنیم . برخی معتقدند با توجه به امکانات موجود می‌توان مشکل مسکن کشور را حل کرد و مسکن را به نقطه مطلوبی رساند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت راه‌اندازی رشته اقتصاد زمین و مسکن در کشور تاکید کرد و گفت : اقتصاد زمین و مسکن پیچیده ، دشوار و چند وجهی است . معتقدم با رونق بخش مسکن می‌توان اقتصاد کشور را نجات داد .

    وی ضمن تقدیر از زحمات رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از اعتماد وی قدردانی کرد و گفت : تلاش می‌کنیم تا بار وزیر راه و شهرسازی را در حوزه مسکن سبک و خیال شان را کمی آسوده کنیم. همچنین تلاش خواهیم کرد با انسجام وهمدلی پروژه عظیم طرح نهضت ملی مسکن را به نتیجه برسانیم .

    عباسی‌اصل بر حفظ و انسجام وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم تا انسجام وزارت راه و شهرسازی را حفظ کنیم .

    تلاش برای اتمام ۲۵۰ واحد باقیمانده مسکن مهر تا پایان سال

    معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز ۲۵۰ هزار واحد مسکونی مهر ناتمام در کشور وجود دارد توضیح داد : در برنامه است تا این ۲۵۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر را به اتمام برسانیم و پرونده مسکن مهر را ببندیم و بتوانیم نشاط و امیدواری را به جامعه برگردانیم .




    مطالب مرتبط

    مسکن کوچک مقیاس سیاست وزارت راه و شهرسازی نیست و این وزارتخانه در دولت سیزدهم در تلاش است تا مسکن در شأن مردم را برای آنها فراهم کند . همچنین مطابق مواد ۲، ۳۳ و ۴۳ قانون اساسی ، تامین مسکن متناسب با نیاز از جمله سیاست های دولت است و نگاه ما به مسکن ، خوابگاه نیست . بلکه نگاه ما به ...

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

    |

    نظرات کاربران