در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ ضوابط پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به ۹ بانک عامل

    بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران مورخ ۱۴۰۱۰۶۰۷ ، سقف فردی تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ با رعایت مقررات ملی ساختمان برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ، مبلغ ۲ میلیارد ریال برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت ۲۰ سال) تعیین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بانک مرکزی ضوابط پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را به ۹ بانک عامل ابلاغ کرد .

    بانک مرکزی پیرو نامه‌های پیشین موضوع ابلاغ سهمیه بانکی قانون جهش تولید مسکن و نیز مصوبه اخیر هیات وزیران درخصوص اعطای تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ، دستورالعمل اجرایی و توزیع بانکی ‏- استانی ، این تسهیلات برای سال ۱۴۰۱ را به ۹ بانک عامل ابلاغ کرد .

    در اجرای مصوبه مربوطه ، سهم بانک‌های مرتبط بابت اعطای تسهیلات مذکور در سال ۱۴۰۱ (در قالب بخشی از سهمیه بانکی آن بانک بابت قانون جهش تولید مسکن) ، به روال زیر تعیین می شود . بر این اساس سهم بانک صادرات ایران (۳۰،۰۰۰ واحد) ، بانک ملت (۳۰،۰۰۰ واحد) ، بانک مسکن (۳۰،۰۰۰ واحد) ، بانک تجارت (۳۰،۰۰۰ واحد) ، بانک ملی ایران (۲۷،۰۰۰ واحد) ، بانک سپه (۲۰،۰۰۰ واحد) ، بانک رفاه کارگران (۲۰،۰۰۰ واحد) ، بانک کشاورزی (۱۰،۰۰۰ واحد) و پست‌بانک (۳،۰۰۰ واحد) است .

    گفتنی است بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ، سقف فردی تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ با رعایت مقررات ملی ساختمان برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ، مبلغ ۲ میلیارد ریال برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت ۲۰ سال) تعیین شده است .

    همچنین سود سهم متقاضی برای تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد است و به استناد تبصره (۶) ماده (۳) قانون جهش مسکن ـ مصوب ۱۴۰۰ ـ وزارت راه و شهرسازی ، صندوق ملی مسکن موظف است یارانه سود تسهیلات (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت ۲۰ سال) موضوع این تصویب نامه را از محل منابع صندوق ملی مسکن با رعایت اساسنامه صندوق یاد شده تضمین و تعهد نماید . هزینه های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مذکور قابل پرداخت خواهد بود .

     




    مطالب مرتبط

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۳ بر اساس گزارش بانک جهانی ، بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران بوده است و این عدد به ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران