در حال بارگذاری ...
  • تعیین تکلیف اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های برخوار و شاهین‌شهر و میمه

    در طی بازدید از اراضی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن شهر وزوان و درخواست‌های موجود برای واگذاری اراضی به صورت تک واحدی و یا دو واحدی در این شهر ، مقرر شد با توجه به اینکه بیش از ۲۵۰ نفر از متقاضیان در شهر وزوان حائز شرایط فعال هستند ، با در نظر گرفتن شرایط موجودی زمین و ملاحظات شهرستان، در این رابطه بررسی و تصمیم گیری شود .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار مسائل و مشکلات مرتبط با اراضی ملی رفع و مبحث تامین اراضی نهضت ملی مسکن این شهرستان‌ها تعیین تکلیف شد .

    علیرضا قاری‌قرآن همراه با علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و اراضی ملی شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و دولت آباد بازدید بعمل آورد .  

    در این سفر یک روزه در نشست‌های مشترک و دیدار با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران ، شهرداران و دیگر مسئولین شهرستانی ، مسائل و مشکلات ، مباحث مرتبط با اسناد مالکیت ، وضعیت احداث طرح نهضت ملی مسکن به لحاظ تک واحدی بودن در برخی شهرها ، واگذاری اراضی و ... در حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح و ضمن بررسی ، به منظور سامان بخشی چابک به موضوعات ، اتخاذ تصمیم شد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این سفر مصوبات مختلفی اخذ شد اظهار داشت : در طی بازدید از اراضی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن شهر وزوان و درخواست‌های موجود برای واگذاری اراضی به صورت تک واحدی و یا دو واحدی در این شهر ، مقرر شد با توجه به اینکه بیش از ۲۵۰ نفر از متقاضیان در شهر وزوان حائز شرایط فعال هستند ، با در نظر گرفتن شرایط موجودی زمین و ملاحظات شهرستان، در این رابطه بررسی و تصمیم گیری شود .  

    وی افزود : مباحث مرتبط با اراضی تجاری راه و شهرسازی در شهر وزوان ، اراضی با کاربری کارگاه مزاحم شهری و سهم ۱۰ درصد شهرداری از دیگر مسائل حائز اهمیت این شهر بود که رسیدگی و تعیین تکلیف شد . در جلسه ای که در محل شهرداری میمه تشکیل شد در رابطه با واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن این شهر ، ورود خیرین مسکن ساز برای تولید انبوه مسکن ، مزایده اراضی ، مباحث فی مابین راه و شهرسازی و شهرداری اتخاذ تصمیم شد .  

    وی ادامه داد: در جریان بازدید از سایت مسکن مهر شاهین شهر ، مباحث اعتباری ساخت کلانتری ، مسجد و مدرسه در حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری شد که به لطف خدا مصوباتی برای رفع این مسائل و تعیین تکلیف مباحث اعتباری این پروژه‌ها اخذ شد . در راستای رفع مسائل و مشکلات حوزه اراضی ملی شهرستان برخوار و طی بازدید مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اراضی و پروژه‌های شهرهای حبیب‌آباد ، شاپورآباد ، دولت آباد ، سین،  کمشچه، خورزوق و دستگرد مباحث احصاء شده مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت .  

    وی گفت : برخی از مباحث حائز اهمیت شامل الحاق اراضی ، تصمیم گیری برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهرهای فوق، تغییر و تحول مالکیت اراضی واقع در حریم شهر ، ساخت مدرسه و مسجد در سایت مسکن مهر ، مباحث تغییر کاربری اراضی و ... بود که تعیین تکلیف شدند .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    نظرات کاربران