در حال بارگذاری ...
  • اسلامشهر با ۷۲۰۰ پلاک ثبتی در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند اقدام جهادی

    ۸ پهنه بزرگ با ۷۲۰۰ پلاک در بافت های ناکارآمد نیاز به عزم تمامی دستگاه ها بالاخص اجرایی شدن ماده ۲۰ از سوی دستگاه های خدمات رسان (آب و برق و گاز) دارد ، مساله عملیاتی شدن تخفیفات در خصوص انشعابات می تواند بسیار موثر باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پهنه بافت ناکارآمد شهری با ۷۲۰۰ پلاک نیاز به اقدام مشترک جهادی در اسلامشهر و توجه تمام نهادهای ذی مدخل دارد .

    خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در آستانه برگزاری نخستین ستاد بازآفرینی در سال جدید گفت : بسیار امیدواریم با توجه به وجود ۱۰۲ هکتار بافت ناکارآمد شهری اسلامشهر شامل (بافت های ناکارآمد میدانی ، سکونتگاهی و تاریخی) این شهر ، ستاد بازآفرینی شهرستان مستمرا با حضور تمامی دستگاه های عضو تشکیل شده و منسجم تر عمل کند .

    وی تصریح کرد : ۸ پهنه بزرگ با ۷۲۰۰ پلاک در بافت های ناکارآمد نیاز به عزم تمامی دستگاه ها بالاخص اجرایی شدن ماده ۲۰ از سوی دستگاه های خدمات رسان (آب و برق و گاز) دارد ، مساله عملیاتی شدن تخفیفات در خصوص انشعابات می تواند بسیار موثر باشد .

    وی همچنین از اعمال تخفیف نود درصدی صدور پروانه نوسازی در بافت توسط شهرداری اسلامشهر تشکر کرد و گفت : سازمان نظام مهندسی نیز باید در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشد و سازمان بازآفرینی شهری اسلامشهر پی گیر این مساله باشد ، همچنین این موضوع و سایر موارد از طریق ستاد بازآفرینی شهرستان و اداره راه و شهرسازی اسلامشهر قابلیت پیگیری دارد .

    محبت خواه در ادامه فعال شدن هیات حل اختلاف ماده ۹ ثبت جهت حل مشکل سند اراضی را مفید و موثر خواند و گفت : مدیران شهرستان باید تمام ظرفیت های بالقوه موجود در این شهر را جهت نهضت نوسازی ۱۰۲ هکتار از اراضی بافت های فرسوده فعال کنند .

    لازم به ذکر است برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهرستان اسلامشهر ۳۵۰ میلیون تومان وام با سود تسهیلات ۹ درصد به مالکین یا سازندگان تعلق می گیرد .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

    |

    نظرات کاربران