در حال بارگذاری ...
  • تعریف ۳۸ پروژه بازآفرینی شهری در چهارمحال و بختیاری

    به منظور توانمندسازی ساکنان بافت‌های فرسوده ، قراردادی با عنوان طرح توانمندسازی مهارتی ، اقتصادی ، اجتماعی و نهادی در محلات هدف بازآفرینی شهری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است که بر اساس آن اداره کل فنی و حرفه‌ای استان ۲۸دوره در پنج شهر برگزار کرد و در مجموع ۸۵۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد: در سال جاری ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال تعریف شده و پروژه‌ها در قالب شش محور بازآفرینی شهری در دست اجراست .

    حسینعلی مقصودی در خصوص پروژه‌های تعریف شده برای سال جاری توضیحاتی ارایه کرد و گفت : در سال جاری ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال تعریف شده و پروژه‌ها در قالب شش محور بازآفرینی شهری در دست اجراست .

    مقصودی به پروژه‌هایی که در قالب برنامه اقدام مشترک در استان در دست اجراست اشاره و تصریح کرد : در قالب برنامه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری در محورهای بهسازی و ارتقا فضاهای شهری و محله‌ای و توسعه قلمروی عمومی ، توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری و محله‌ای ، ارتقا زیرساخت‌های شهری و محله‌ای ، تهیه طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی در مقیاس شهری و محله‌ای و ارتقا توانمندی‌های اقتصادی، ظرفیت‌سازی اجتماعی و نهادی فعالیت‌هایی در حال انجام است .

     مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری مهمترین پروژه‌های در دست اقدام در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی استان را این گونه برشمرد : احداث کلینیک دندانپزشکی ، احداث زمین چمن و بازی‌های ساحلی اشکفتک ، احداث مدرسه ۹ کلاسه هجرت مهدیه ، جمع‌آوری آب‌های سطحی ناحیه غرب شهرکرد ، ساماندهی حاشیه مسیل ناحیه غرب شهرکرد ، احداث شبکه فاضلاب حاجی آباد لردگان از جمله این پروژه‎‎‎‌ها هستند .

    وی افزود : همچنین احداث عملیات پل و اجرای مسیل سنگی حاجی آباد ، اجرای عملیات مسیل سنگی بین شیرانی و حاجی آباد لردگان و جمع‌آوری آب‌های سطحی محله تیر برزهای هفشجان از جمله پروژه‌هایی هستند که تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت زندگی شهروندان این مناطق دارند .

    وی با بیان این که پروژه‌ها در مجموع ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ، تصریح کرد : علاوه بر این به منظور توانمندسازی ساکنان بافت‌های فرسوده ، قراردادی با عنوان طرح توانمندسازی مهارتی ، اقتصادی ، اجتماعی و نهادی در محلات هدف بازآفرینی شهری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است که بر اساس آن اداره کل فنی و حرفه‌ای استان  ۲۸دوره در پنج شهر برگزار کرد و در مجموع  ۸۵۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند .

    مقصودی همچنین گفت : در استان چهارمحال و بختیاری ۸۴۳ هزار و ۴۰۳ متر مربع معابر خاکی وجود داشت که ۷۹ هزار و ۸۰۰ متر مربع آسفالت و بهسازی شد و اکنون ۷۶۳ هزار و ۶۰۳ متر مربع باقی مانده که نیازمند بهسازی است . در مجموع ۴۲۷ تن قیر معادل ۴۰ میلیارد ریال جذب شده است . از مجموع  ۱۷۱ هزار و ۲۲۵ هکتار بافت ناکارآمدی شهری ، ۱۱۴ هزار  ۷۲۵ هکتار بافت فرسوده میانی و ۵۶۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان وجود دارد و ۹۶ هزار و   ۴۲۱ نفر در این بافت‌ها ساکن‌اند .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران