در حال بارگذاری ...
  • آزادسازی بیش از ۲۳ هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف شده در استان خراسان شمالی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی بیش از ۲۳ هزار متر مربع از اراضی ملی استان را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است .

    قاسم قاسمی گفت : یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی ، در مرداد ماه سال جاری با اجرای ۶ مورد عملیات رفع تصرفات فوری و ۱ مورد اجرای احکام قضایی ، موفق به باز پس گیری حدود ۲۳۶۳۵ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شده است .

    قاسمی با اشاره به جزئیات این ۷ مورد گفت : از تعداد مذکور ، ۲ مورد رفع تعرض فوری  به مساحت ۱۰۴۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۷/۵ میلیارد ریال و ۱ مورد اجرای احکام قضایی (خلع ید) به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع و به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال مربوط به شهرستان بجنورد ، ۲ مورد رفع تعرض فوری به مساحت ۱۸۵۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۷/۵ میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیروان ، ۱ مورد رفع تعرض فوری به مساحت ۲۷۴۵ متر مربع به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد ریال مربوط به شهرستان فاروج و ۱ مورد رفع تعرض فوری به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۵۵ میلیارد ریال مربوط به شهرستان جاجرم است که نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه ؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند ، تا مورد سوء استفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند .

    |

    نظرات کاربران