در حال بارگذاری ...
  • کمک به بهسازی معابر سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی

    با توجه به اینکه هر شهرستان شرایط متفاوتی دارد ، پیگیری موضوعات در سطح شهرستان ها به ریاست فرمانداران سپرده شده و راهکارهای اجرایی جهت بررسی اولویت ها و در جهت به نتیجه رسیدن آن اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه شهر سازی استان مرکزی در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار گفت : کمک به بهسازی معابر سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد .

    جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، فرماندار شهرستان اراک ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد .

    حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در این جلسه گزارشی از روند اقدامات صورت پذیرفته در سطح استان را ارائه و بیان داشت : در طول یکسال گذشته در راستای بررسی اجرای مصوبات ، تعداد ۳ جلسه استانی و ۱۰ جلسه شهرستانی به دبیری اداره کل راه و شهرسازی در استان و شهرداری ها در شهرستان ها برگزار شده است . با توجه به اینکه هر شهرستان شرایط متفاوتی دارد ، پیگیری موضوعات در سطح شهرستان ها به ریاست فرمانداران سپرده شده و راهکارهای اجرایی جهت بررسی اولویت ها و در جهت به نتیجه رسیدن آن اقدام کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود : در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در برنامه اقدام مشترک با شهرداری ها ، اقداماتی نظیر پله گذاری جهت تسهیل در عبور و مرور در محله های باغ خلج (سجادیه) ، ولی عصر(عج) و کوی امام علی(ع) ، تکمیل مرکز چند عملکردی در کوی امام علی(ع) ، کف سازی معابر در گذرهای بازار اراک ، اجرای ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای ساوه ، کمک به ساخت پارک درمحله های عباس آباد و یاقوت آباد و احداث سرویس بهداشتی در شهر ساوه صورت پذیرفته است.

    حمید انعامی بیان داشت : در استان مرکزی و در جذب قیر یارانه ای برای کمک به بهسازی معابر در محلات هدف و همچنین آموزش مهارت ها به ساکنین آنها ، جزء استانهای پیشگام در حوزه بازآفرینی شهری هستیم.

    محمد مکی رییس اداره برنامه ریزی بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت : در جذب اعتبارات محرومیت زدایی ، ۱۷ محله در ساوه و ۹ محله سکونتگاه غیررسمی در اراک شناسایی شده و  ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اراک و ۱۲۰ میلیارد ریال برای ساوه در نظر گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    نظرات کاربران