در حال بارگذاری ...

پالایش ۹۷ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان قم

دو گروه از متقاضیانی که نسبت به بارگذاری مدارک و واریز وجه آورده اولیه در موعد اعلامی اقدام نکرده باشند در سامانه رد درخواست شده اند . تاکنون ۸۵۰۰ (هفت درصد) متقاضی طرح نهضت ملی در استان قم از ادامه کار انصراف داده اند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : از مجموع کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بیش از یکصد و ۲۴ هزار نفر تاکنون پالایش شده اند که این عدد حدود ۹۷ درصد ثبت نام شدگان را در بر می گیرد .

محمد صادقی ضمن اعلام خبر فوق افزود : مابقی ثبت نام کنندگان و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا آخر شهریور ماه پالایش و تعیین تکلیف خواهند شد . این تعداد حدود سه هزار نفر هستند که به دلیل نواقص مدارک ، فرم ج و ... نیاز به بررسی مجدد دارند و امیدواریم تا آخر تابستان این تعداد اندک نیز تعیین تکلیف شوند .

وی خاطرنشان کرد : دو گروه از متقاضیانی که نسبت به بارگذاری مدارک و واریز وجه آورده اولیه در موعد اعلامی اقدام نکرده باشند در سامانه رد درخواست شده اند . تاکنون ۸۵۰۰ (هفت درصد) متقاضی طرح نهضت ملی در استان قم از ادامه کار انصراف داده اند .

وی با اشاره به تأمین زمین اراضی طرح نهضت ملی در محدوده شهر قم توضیح داد : از مجموع کل متقاضیان حائز شرایط با احتساب اراضی داخل پردیسان و ۵۶۰ هکتاری تا کنون و در مجموع برای ۴۰ هزار متقاضی تأمین زمین انجام شده است .

وی تصریح کرد : برای بیش از ۲۵ هزار متقاضی تایید نهایی شده در سامانه، اراضی برای ساخت واحدهای مسکونی وجود ندارد که می بایست از ظرفیت اراضی واگذاری مهلت سپری شده و حبس شده توسط موسسات استفاده کرد . در این خصوص گزارشی از آخرین وضعیت اراضی مذکور به مقام عالی استان و وزارت ارسال شده است تا نسبت به آزادسازی و تحویل به اداره کل راه و شهرسازی استان دستور لازم صادر شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم آورده اولیه را مورد توجه قرار داد و گفت : آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن چهل میلیون تومان است و تمامی متقاضیانی که پیش از این نسبت به واریز ۲۰ میلیون تومان علی الحساب اقدام کرده اند تا نیمه مهرماه پیامک تکمیل آورده اولیه را دریافت خواهند کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

|

نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تصویب الحاق ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده ...

|

نظرات کاربران