در حال بارگذاری ...
  • واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهرستان لارستان در ٨ شهر به شکل یک طبقه احداث می شود

    سبک زندگی و فرهنگ مردم منطقه که عمدتاً در منازل ویلایی سکونت دارند موجب شد پس از تامین زمین کافی به میزان متقاضیان واجد شرایط در شهرهای عماد شهر ، لطیفی ، بیرم ، علامرودشت ، اشکنان ، فال ، خوزی و گله دار واحدهای مسکونی متقاضیان این شهرها به صورت یک طبقه طراحی و احداث شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از امتیاز ویژه در برخی از شهرهای حوزه استحفاظی برای طراحی واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن به صورت یک طیقه ویژه متقاضیان خبر داد .

    حسن شبانی از امتیاز ویژه در برخی از شهرهای حوزه استحفاظی برای طراحی واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن به صورت یک طیقه ویژه متقاضیان خبر داد .

    شبانی با بیان اینکه تامین زمین و همکاری دستگاه های ذیربط در برخی از شهرها به شکل مطلوبی دنبال شد ، افزود : توانستیم با مجوز های صادره از وزارت متبوع ، امتیاز ویژه جهت ساخت منازل مسکونی یک طبقه در قالب این طرح را در دستور کار قرار دهیم .

    وی گفت : سبک زندگی و فرهنگ مردم منطقه که عمدتاً در منازل ویلایی سکونت دارند موجب شد پس از تامین زمین کافی به میزان متقاضیان واجد شرایط در شهرهای عماد شهر ، لطیفی ، بیرم ، علامرودشت ، اشکنان ، فال ، خوزی و گله دار واحدهای مسکونی متقاضیان این شهرها به صورت یک طبقه طراحی و احداث شود . در صورت فراهم شدن اراضی و همکاری توسط دستگاه های ذیربط در هر یک از شهرها جهت شناسایی و تامین زمین مطلوب ، این ظرفیت وجود دارد تا اداره کل راه و شهرسازی لارستان از اختیارات قانونی خود جهت این امتیاز ویژه در سایر شهرها استفاده نماید .  

    مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد : توافق با مالکین مستثنیات دارای اراضی در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم و به ویژه شهر لار جهت استفاده در نهضت ملی مسکن از دیگر امتیازات ویژه محسوب می شود .

    شبانی ادامه داد : در صورت توافق با مالکین مستثنیات ، این اداره کل آمادگی دارد از زمین های مطلوب استفاده و اقدامات قانونی نسبت به الحاق این اراضی به محدوده و حریم شهر را در راستای مقررات سازمان ملی زمین و مسکن به شکل قانونی جهت بهره برداری در نهضت ملی مسکن انجام دهد . بستر فراهم شده در خصوص الحاق به حریم و محدوده شهر فرصت مغتنمی است و منافع مالکین در این توافق تامین خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    دولت در بحث تسهیلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در مورد زیرساخت هم تا حد امکان به مردم کمک می‌کنیم تا پروژه هر چه سریع‌تر به ثمر برسد .

    |

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    |

    هر چند سرعت اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است اما لازم است در نظر داشته باشیم که کیفیت نباید فدای سرعت در اجرا شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران