در حال بارگذاری ...

مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر دامغان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای عالی شهرسازی و معماری در مصوبه‌ای مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر دامغان را به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان ابلاغ کرد .

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر دامغان موضوع «الحاق اراضی به مساحت ۲/۶۳ هکتار واقع در غرب شهر و همجوار با مسکن مهر به محدوده شهر جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن» مصوب ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان را مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ کمیته فنی شماره یک به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد :

به جهت رعایت ملاحظات زیست محیطی معطوف به مجاورت اراضی با شهرک صنعتی و همسو با آخرین اعلام نظر اداره کل محیط زیست استان وکمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان ، با الحاق ۴۸ هکتار از اراضی در خارج از فاصله ۱۵۰۰ متری با شهرک صنعتی دامغان  موافقت و مقرر کرد طرح تفصیلی اراضی با رعایت ملاحظات و الزامات زیر به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد :

۱- با عنایت به مجاورت یا وقوع اراضی مذکور با پهنه‌های در معرض فرونشست مطابق مفاد مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ شورای عالی نظر مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در خصوص میزان تداخل و نحوه اقدام در این عرصه‌ها اخذ و ملاحظات اعلامی در طرح تفصیلی اعمال شود . بدیهی است در صورت مخالفت کلی آن مرکز با بارگذاری در این اراضی موضوع الحاق منتفی خواهد بود .

۲- به جهت تامین حریم سبز در حد فاصل این اراضی و شهرک صنعتی ، مابقی اراضی به مساحت حدود (۲/۱۵ هکتار) تحت کاربری پارک و فضای سبز شهری در حریم شهر تثبیت و ملاک اقدامات بعدی قرار گیرد .

۳- با توجه به نزدیکی محدوده شهر با شهرک صنعتی دامغان ، مطابق با صورتجلسه مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۱ کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان و تائید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ، در هر صورت استقرار صنایع در رده‌های بالاتر از ۴ در محدوده فعلی شهرک صنعتی ممنوع خواهد بود .

۴- نقشه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی با تایید شرکت آب منطقه‌ای استان تهیه و در اسناد و مدارک طرح لحاظ شود .

۵- ایجاد و اتصال هر نوع دسترسی از کنارگذر شمالی شهر (مسیر تهران - مشهد) ممنوع بوده و دسترسی مورد نیاز اراضی الحاقی از طریق شبکه معابر شهری واقع در سمت شرقی تامین خواهد شد .

۶- تامین حداقل ۶۰ واحد در هکتار و تامین سرانه‌های خدماتی مطابق با مصوبه تدقیق سرانه‌ها در همه سطوح (از مقیاس محله تا شهر)




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

|

موضوع اصلاح حریم و الحاق اراضی به محدوده شهری پردیس برای اجرای نهضت ملی مسکن در این نشست بررسی شد و با رفع تداخل با منطقه حفاظت شده محیط زیست و همچنین رفع تداخل با تقسیمات کشوری با رای اکثریت آرا با الحاق این اراضی به محدوده شهر پردیس موافقت شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

هم اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط ، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند .

|

نظرات کاربران