در حال بارگذاری ...
  • اخذ سند تک برگی برای ۹۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان زهک در راستای قانون جهش تولید مسکن

    یکی از مهم ترین راه‌های حفاظت از بیت المال مستند کردن اموال و اراضی دولتی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک از اخذ سند تک برگ برای بیش از ۹۴ هکتار از اراضی و املاک ملی در محدوده و حریم این شهرستان به نام دولت در ۶ ماهه اول سالجاری در راستای قانون جهش تولید مسکن خبر داد .

    مرتضی باغبانی اظهار داشت : صدور سند مالکیت برای اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن مانع از سوء استفاده جاعلان شده و مسیر مقابله با جعل و زمین خواری را فراهم می کند .

    وی با بیان اینکه این اراضی از سازمان جهاد کشاورزی در محدوده و حریم شهر به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند خورده است ، تصریح کرد : یکی از مهم ترین راه‌های حفاظت از بیت المال مستند کردن اموال و اراضی دولتی است .

    رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک با اشاره به اینکه این اداره در خصوص حفاظت و حراست از اموال بیت المال با ظرفیت جهادی  بالایی طی سال جاری عمل کرده است ، خاطرنشان کرد : اخذ سند در اراضی ملی با هدف حفظ سرمایه های ملی و میهنی و مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرفات از اولویت های این اداره همسو با سیاست های کلان اداره کل راه و شهرسازی استان است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    نظرات کاربران