در حال بارگذاری ...

اجرای حدود ۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهر قم

در هفته های گذشته ۱۸۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شهر قم تکمیل و بهره‌برداری شد . مقرر شده است تا در دو ماه آینده ۹۶ واحد و بهمن ماه ۲۹۶ واحد دیگر نیز تحویل شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن قم با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهر قم در حال اجراست از بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ واحد تا پایان سال خبر داد .

داریوش بلدی بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در استان در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد ، صدور سند برای واحدهای مسکونی فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک و همچنین اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی استان اعلام کرد . ۴ هزار واحد مسکونی در استان قم شروع شده است که بخش عمده‌ای از آنها که بیش از ۳ هزار واحد است در شهر قم و حدود ۲۸۰ واحد در شهرهای کوچک استان در حال اجراست . در هفته های گذشته ۱۸۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شهر قم تکمیل و بهره‌برداری شد . مقرر شده است تا در دو ماه آینده ۹۶ واحد و بهمن ماه ۲۹۶ واحد دیگر نیز تحویل شود .

صدور ۲۰ هزار جلد سند روستایی در استان

بلدی در خصوص صدور سند به واحدهای مسکونی فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک توضیح داد : در حدود ۲۰ هزار جلد سند روستایی و شهری کوچک تاکنون در استان صادر شده است . در برنامه است تا ۲ هزار جلد سند برای سال جاری صادر شود که حدود ۶۰۰ واحد صادر شده و باقیمانده نیز در ماه‌های آتی انجام شود .

مقاوم‌سازی ۹ هزار و ۵۰۰ واحد غیرمقاوم استان

وی در خصوص اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی گفت : تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ واحد در روستاها مقاوم‌سازی شده است که تقریبا ۵۰ درصد است . در برنامه است تا سالانه یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق تحت مسئولیت بنیاد مقاوم سازی شود .




مطالب مرتبط

در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

نظرات کاربران