در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر تسریع در پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

    دولت باید در برنامه احداث مسکن ، از مشارکت و ظرفیت‌های خود مردم حداکثر استفاده را انجام دهد تا روند تولید واحدهای مسکونی با سرعت هرچه بیشتر صورت گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توسط شبکه بانکی کشور بر مبنای ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه تاکید شد .

    محمد مخبر یکی از مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در کشور را عدم استفاده از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری دانست و گفت : متأسفانه در بخش سرمایه‌گذاری از روش‌های سنتی استفاده می‌شود و روش‌های تأمین مالی جدید آن طور که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد . باید تدابیری اندیشیده شود که از قوانین و مقررات موجود حداکثر بهره برداری و استفاده صورت گیرد و به جای روش‌های سنتی تأمین مالی ، به روش‌های نوین در این زمینه روی آوریم .

    معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه احداث مسکن همواره از طریق خود مردم و با استفاده از تسهیلات بانکی در کشور انجام شده ، خاطرنشان کرد : دولت باید در برنامه احداث مسکن ، از مشارکت و ظرفیت‌های خود مردم حداکثر استفاده را انجام دهد تا روند تولید واحدهای مسکونی با سرعت هرچه بیشتر صورت گیرد .

    مخبر همچنین بر لزوم مولد سازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی تاکید و تصریح کرد : وزارت راه و شهرسازی باید سریعاً دارایی‌های خود را مولد سازی کرده و منابع مالی حاصل از آن را در صندوق ملی مسکن قرار دهد تا از این منابع جهت پیشبرد برنامه‌های دولت در تولید مسکن استفاده شود .

    در این جلسه که وزرای صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی ، نفت و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند ، معاون وزیر راه و شهرسازی گزارشی از ضرورت‌های احداث مسکن روستایی ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه جهت تولید مسکن در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر پرداخت .

    در این جلسه موانع تسریع ساخت مسکن روستایی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه گزارش بانک مرکزی در خصوص تسهیلات پرداختی به بخش مسکن و ساختمان ، تصمیمات لازم در خصوص سرعت بخشیدن به روند احداث یک میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی روستایی طی سه سال اتخاذ شد .

    همچنین بر ضرورت پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توسط شبکه بانکی کشور بر مبنای ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه تاکید شد .




    مطالب مرتبط

    تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در دویست و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان از ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گیلان ...

    |

    در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، انجام وفاق اقتصادی با وفاق اجتماعی و اتحاد ملی همراه است . شخصاً به همین دلیل در سال گذشته تلاش کردم ، موانع حرکت پنج‌ساله آینده بنیاد مسکن را با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه به حداقل برسانم که با پیگیری‌های زیاد این ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیین نامه جوشکاری ساختمانی ایران ، ضوابط فنی طراحی ، اجرا و بهره برداری مراکز داده ، دستورالعمل مکان‌یابی ، طراحی و اجرای ...

    |

    بنگاه‌های مشاور املاک موظف به رعایت مفاد ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها از طریق بررسی اسناد ملک مورد اجاره از جمله اجاره نامه ۲ سال گذشته بوده و در صورت عدم رعایت سقف و عدم ارائه اسناد مذکور توسط موجرین ، بنگاه‌های مشاور املاک مکلف به ارسال این قراردادها ...

    |

    نظرات کاربران