در حال بارگذاری ...
  • ساخت خانه با رویکرد مسکن خانواده در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

    ساخت مسکن با هدف عزت و تکریم خانواده انجام می شود . مدیران راه و شهرسازی استان برای ساخت مسکن یک طبقه اختیار دارند و این اختیارات در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ابلاغ شده است و در شهرک های اطراف شیراز نیز پیشنهاد می کنیم مسکن بصورت یک طبقه ساخته شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه‌های یک طبقه در کشور گفت : ساخت مسکن باهدف عزت و تکریم خانواده انجام می شود .

    هادی عباسی‌اصل در سفری که همراه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به شیراز کرد ، با اشاره به وسعت استان فارس اظهار کرد : استانی با این وسعت نباید مشکل مسکن  و زمین داشته باشد .

    وی با اشاره به اختیارات تفویض شده در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد : اولویت وزارت راه و شهرسازی یک طبقه سازی است در بحث ساخت خانه‌های یک طبقه در مجموع هزینه پاگرد و آسانسور و سایر مشاعات کم شده و با وجود افزایش هزینه‌های زیر بنایی طی محاسبه انجام شده ، در مجموع هزینه‌های مردم کاهش می یابد .

    معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر با اشاره به بیانات رهبری در مورد افزایش فرزندآوری و پیگیری وزیر محترم راه و شهرسازی در این باره بیان کرد : ساخت مسکن با هدف عزت و تکریم خانواده انجام می شود . مدیران راه و شهرسازی استان برای ساخت مسکن یک طبقه اختیار دارند و این اختیارات در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ابلاغ شده است و در شهرک های اطراف شیراز نیز پیشنهاد می کنیم مسکن بصورت یک طبقه ساخته شوند .

    قائم مقام وزیر در مورد خود مالکی‌ها گفت : خود مردم نیز زمین دارند و می توانند با دریافت تسهیلات پروژه خود را تکمیل کنند .

    عباسی با اشاره به جلسه شورای عالی مسکن با حضور معاون اول رئیس جمهور در مورد تامین زمین در روستاها خاطرنشان کرد : در هر روستا ۵۰ الی ۱۰۰ قطعه زمین ۵۰۰ متری به طرح هادی از اراضی غیر کشاورزی الحاق شود . مکان یابی اراضی ۵۰۰ متری را بنیاد مسکن  در روستاها انجام دهد و برخی شرایط طرح نهضت ملی مسکن در روستاها برای متقاضیان برداشته شد تا از این طریق جذابیت ایجاد شود .

    همچنین مصوب شد در روستاها به افراد مجرد به شرط تاهل و تعهد بنیاد مسکن زمین به صورت اجاره ای با هزینه صفر اختصاص دهد .

    معاون مسکن و ساختمان تاکید کرد : در سطح استان در نقاط خاص مسکن بیش از پنچ طبقه ساخته نشود و در هر طبقه بیش از دو واحد طراحی نشود و ساخت خانه با رویکرد مسکن خانوده انجام شود و با ایجاد پروژه های بزرگ مسکن ساخته شود ما خوابگاه نمی سازیم ما برای خانواده مسکن می سازیم .

    وی در مورد بافت فرسوده گفت : با توجه به الحاقات مصوب شده و استفاده از ظرفیت سازمان ملی مسکن در بافت‌های فرسوده می توانیم مسکن یک طبقه ویلایی به صورت کلید به کلید با مسکن در بافت فرسوده تهاتر کنیم .

    عباسی با اشاره به رضایت کم تر از پروژه های مسکن مهر در بخش نازک کاری پیشنهاد کرد: مردم در بحث نازک کاری خودشان بالا سر کار باشند و پروژه ها مردمی احداث و تکمیل شوند.




    مطالب مرتبط

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین و مقرر شد با واگذاری کار ساخت واحدها به مردم از بروز مجدد مشکلات همانند زمان اجرای مسکن مهر جلوگیری و کارها با شتاب بیشتری ...

    |

    مسکن کوچک مقیاس سیاست وزارت راه و شهرسازی نیست و این وزارتخانه در دولت سیزدهم در تلاش است تا مسکن در شأن مردم را برای آنها فراهم کند . همچنین مطابق مواد ۲، ۳۳ و ۴۳ قانون اساسی ، تامین مسکن متناسب با نیاز از جمله سیاست های دولت است و نگاه ما به مسکن ، خوابگاه نیست . بلکه نگاه ما به ...

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    نظرات کاربران