در حال بارگذاری ...
  • اراضی احداث ۲۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی لرستان تحویل بنیاد مسکن شد

    اراضی احداث در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سه شهرستان ازنا ، پلدختر و نورآباد به بنیاد مسکن تحویل شده است که از این میزان کل ۲۲۰ واحد در ازنا ، ۱۸۰ واحد در پلدختر و یکهزار و ۸۰۰ واحد در نورآباد احداث می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اینکه اراضی احداث ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن استان تحویل شده است از مقاوم‌سازی ۱۱۱ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم استان خبر داد .

    پویا تابعی عملکرد آن بنیاد را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک و صدور سند برای واحدهای فاقد سند اعلام کرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با اشاره به اینکه احداث مسکن در سه شهرستان ازنا ، پلدختر و نورآباد برعهده بنیاد استان است ، گفت : اراضی احداث در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سه شهرستان ازنا ، پلدختر و نورآباد به بنیاد مسکن تحویل شده است که از این میزان کل ۲۲۰ واحد در ازنا ، ۱۸۰ واحد در پلدختر و یکهزار و ۸۰۰ واحد در نورآباد احداث می‌شود .

    تابعی با اعلام اینکه اراضی دیر به بنیاد مسکن استان تحویل شد ، افزود : از متقاضیانی که در سال جاری ثبت‌نام کرده و حائز شرایط شناخته شدند تاکنون در نورآباد ۴۰۰ متقاضی ، در پلدختر ۴۳ متقاضی و در ازنا ۴۶ متقاضی آورده اولیه خود را واریز کردند . در ازنا تعداد واحدهای به سقف رسیده ۳۰ واحد ، در پلدختر تعداد واحدهای به سقف رسیده حدود ۱۰ واحد است و در شهر نورآباد آماده سازی ۲۰۰ قطعه به پایان رسیده و در مراحل پروانه ساخت و واگذاری زمین است تا کار ساخت و ساز آغاز شود . پیش‌بینی می‌شود تعدادی از واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در سال جاری تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند .

    مقاوم‌سازی ۱۱۱ هزار واحد مسکونی استان

    مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی استان اعلام کرد : از حدود ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری کوچک موجود در استان حدود ۱۱۱ هزار واحد که حدود ۷۲ درصد است مقاوم سازی شده است .

    صدور ۸۵ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک استان

    تابعی گفت : حدود ۸۵ هزار واحد مسکونی فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن سنددار شدند که از این میزان کل حدود ۴ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده است .




    مطالب مرتبط

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    نظرات کاربران