در حال بارگذاری ...

بهره‌برداری از ۵۱ درصد از پروژه‌های بازآفرینی شهری کردستان

۹ شهر استان کردستان دارای محدوده بافت ناکارآمد مصوب هستند و در مجموع این استان ، هزار و ۳۹۱ هکتار بافت فرسوده ، هزار و ۸۰۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی ، ۴۹۰ هکتار بافت تاریخی و ۳۲۲ هکتار بافت پیشینه روستایی دارد و براساس برآوردها ۴۷۲ هزار و ۱۶۳ نفر در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت : تاکنون حدود ۶۳ پروژه بازآفرینی در این استان تعریف شده است که ۳۲ پروژه معادل ۵۱ درصد به مرحله بهره‌برداری رسیده است .

جهانگیر الیاسی توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان ارایه کرد و گفت : تاکنون حدود ۶۳ پروژه بازآفرینی در این استان تعریف شده است که ۳۲ پروژه معادل ۵۱ درصد به مرحله بهره‌برداری رسیده است .

وی در ادامه به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت : ساخت مدرسه ۹ کلاسه نایسر ، احداث مدرسه ۹ کلاسه ننله ، احداث مدرسه ۹ کلاسه موسک مریوان ، تکمیل مرکز فرهنگی ورزشی خدماتی نایسر ، آسفالت و جدول گذاری معابر ننله ، احداث دیوار بتنی محله تفینی‌های مریوان ، شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب محله موسک مریوان ، احداث مدرسه ۹ کلاسه قروه ، تکمیل ساختمان و سالن ورزشی چند منظوره امام قروه ، تکمیل پیاده راه خیابان اردلان غربی و احداث پیاده راه اردلان شرقی بیجار و احداث مدرسه ۶ کلاسه دیواندره از پروژه‌هایی‌اند که تاثیر مهمی بر افزایش کیفت زندگی شهروندان دارند .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی را احداث مدرسه ، بهسازی و ساماندهی معابر ، بهسازی فاضلاب ، احداث منبع آب و فضای سبز برشمرد .

به گفته الیاسی ۹ شهر استان کردستان دارای محدوده بافت ناکارآمد مصوب هستند و در مجموع این استان ، هزار و ۳۹۱ هکتار بافت فرسوده ، هزار و ۸۰۵  هکتار سکونتگاه غیررسمی ، ۴۹۰ هکتار بافت تاریخی و ۳۲۲ هکتار بافت پیشینه روستایی دارد و براساس برآوردها ۴۷۲ هزار و ۱۶۳ نفر در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند .




مطالب مرتبط

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت : بازنگری بافت فرسوده شهر گلپایگان در حال بررسی و اقدام است .

|

محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

|

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

|

نظرات کاربران