در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر مباحث دانش بنیان در نشست هم اندیشی تشکل‌های صنعت ساختمان و نظام مهندسی استان تهران

    صرفه جویی در بحث انرژی افزایش سرعت ساخت و ساز و روش های تامین منابع مالی از جمله مباحث دانش بنیان است که متاسفانه برای جامعه سازنده و تعاونی و انبوه ساز مشخص و واضح نیست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مباحث دانش بنیان در طرح‌ نهضت ملی مسکن مغفول مانده است و نیاز به فناوری های نوین و مباحث نمایشگاهی داریم .

    مصطفی مهردادفر مدیر کل دفتر طرح های سازمان ملی زمین و مسکن در نشست هم اندیشی تشکل های صنفی ساختمان و انجمن ها و تشکل های مهندسی که در محل سازمان نظام مهندسی استان تهران و با حضور اعضاء هیات رئیسه این سازمان برگزار شد ضمن برشمردن اهمیت و جایگاه نمایشگاه مسکن ، شهرسازی و شهر ساخت که ۳ الی ۵ آبان ماه جاری در محل مصلی نماز جمعه تهران برگزار می شود گفت : برای ارائه راهکارهای شرکت های دانش بنیان و فعالیت ها و فناوری های نوین نیاز به برگزاری همایش ها و کنگره های علمی داریم تا این رویداد پل بین سازندگان و انبوه سازان با دولت به عنوان مجری چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن باشد .

    وی در ادامه گفت : صرفه جویی در بحث انرژی افزایش سرعت ساخت و ساز و روش های تامین منابع مالی از جمله مباحث دانش بنیان است که متاسفانه برای جامعه سازنده و تعاونی و انبوه ساز مشخص و واضح نیست .

    وی ضمن تاکید بر این موضوع که در تمام طرح های نهضت ملی مسکن از فناوری های نوین استفاده می کنیم گفت : در تمام مراحل از آماده سازی زمین ، مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنینک مباحث دانش بنیان مطرح و پروژه های عملیاتی مشخص دارد که جامعه دانشگاهی در این خصوص آماده ارائه راهکارها و فرآیندها هستند .

    مهردادفر با تاکید بر اینکه از تجربه مسکن مهر استفاده کرده و مباحث را شناسایی کرده ایم گفت : پرهیز از رویکرد شتاب زده ، احصاء هزینه های جانبی و زیرساختی در راستای افزایش طول عمر ساختمان را در سیاست های نهضت ملی مسکن دیده ایم و ناگزیریم برای باقی ماندن در بازار مسکن به سمت فناوری های نوین برویم .

    مدیر کل دفتر طرح های سازمان ملی زمین و مسکن که به دعوت راه و شهرسازی استان تهران در این نشست حاضر شده بود در ادامه گفت : نمایشگاه مسکن و شهرسازی باید استراتژی مشخص داشته باشد در سال های گذشته صرف برگزاری نمایشگاه کمک خاصی به دولت نکرده است اما امسال برگزاری کنگره علمی و کارگاه های آموزشی با اعلام پلن های علمی و سخنرانان باعث توفیق بیشتر نمایشگاه شده و به اهداف دولت نزدیک تر است .




    مطالب مرتبط

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران