در حال بارگذاری ...

دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به عرصه شهرک‌سازی

پروانه‌های تأسیس شهرک نیشتمان کردستان و ۴ شهرک مصوب استان البرز در آینده ای نزدیک پیگیری و صادر شده و از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به عرصه شهرک سازی دعوت شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه شورای اداری و پیگیری امور جاری دارای اولویت مجموعه شهرهای جدید با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، اعضای هیئت مدیره و سایر مدیران و معاونان شرکت برگزار شد .

جعفری در این جلسه ضمن تأکید بر پیگیری و رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن (یکصد هزار واحد مسکونی گام نخست) در سطح شهرهای جدید بیان کرد : برنامه آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گام دوم این طرح هرچه سریعتر جمع بندی و در دستور کار قرار گیرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین ضمن بررسی روند تأمین مالی و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید پردیس ، پرند و هشتگرد در جلسه اعلام کرد : پروانه‌های تأسیس شهرک نیشتمان کردستان و ۴ شهرک مصوب استان البرز در آینده ای نزدیک پیگیری و صادر شده و از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به عرصه شهرک سازی دعوت شود .

پیگیری اقدامات مربوط به تفاهم نامه‌های جاری شرکت با دستگاه‌های اجرایی ، بانک‌ها و سرمایه گذاران بخش غیر دولتی در زمینه موضوعات عمومی شهرهای جدید ، شهرک سازی ، طرح نهضت ملی و مسکن و … ، تدوین ساز و کار اجرایی شهرک سازی و شهرهای جدید در دستور کار انعقاد قراردادهای جاری در حوزه شهرسازی ، شهرک سازی ، آماده سازی ، فنی و …، بررسی اقدامات تأمین مالی و تهاتر اراضی برای تکمیل مترو پرند و مجتمع مسکونی ریحانه شهر جدید هشتگرد ، تکمیل و تسریع پروژه‌های ریلی و مترو شهرهای جدید بهارستان ، گلبهار ، پرند و احداث دسترسی‌های جاده ای قره پیری شهر جدید صدرا ، و اصفجان شهر جدید پردیس و تونل و مسیر دسترسی شهر جدید علوی از دیگر مسائل مورد گفتگو و بررسی این جلسه به شمار می‌رود .

در این جلسه مواردی از جمله تعیین تکلیف طرح‌های شهرسازی شهر جدید خوارزمی ، شهرک فردوس ، شهرک شرق بندرعباس و پلازای فولادشهر ، مسئله تصویب اساسنامه شهرهای جدید گلمان و مهرگان ، آماده سازی و تحویل اراضی فخر ایران شهر جدید هشتگرد ، شهرک نیشتمان سنندج و واصفجان شهر جدید پردیس و همچنین موضوعات حقوقی جاری مجموعه شهرهای جدید و ارائه راهکارهای اجرایی برای حل و فصل آن‌ها از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی مورد تأکید قرار گرفته و نسبت به پیگیری و اعلام نتیجه آن‌ها دستور داده شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

|

پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

|

بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

|

طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

|

در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

|

نظرات کاربران