در حال بارگذاری ...
  • تقویت همکاری سازمان مجری ساخمتمان ها با هبیتات در راستای ارتقا تاب‌ آوری بیمارستان‌ ها

    مطالعه میزان مقاومت و تاب‌آوری تعدادی از پروژه‌های بیمارستانی در برنامه هبیتات قرار گرفت که بر اساس آن مقرر شد تا بیمارستان ساری از نظر مقاومت بهسازی شود و اعتباراتی نیز به میزان۴۰۰ هزار دلار برای تامین بخشی از مقاوم‌سازی اجزای غیرسازه ای این بیمارستان در نظر گرفته شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با تاکید بر تقویت همکاری سازمان با هبیتات در ارتقا تاب‌آوری بیمارستان‌ها از انجام مقاوم‌سازی بیمارستان ساری با ۴۰۰ هزار دلار خبر داد .

    علی نبیان در خصوص همکاری آن سازمان با هبیتات (دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد مستقر در ایران) بیان کرد : یکی از برنامه‌های مهم هبیتات ایجاد شرایط بهتر برای زندگی است و یکی از پروژه‌های مهم هبیتات ، بهتاب (بهبود تاب‌آوری بیمارستان ها) است . هبیتات برای انجام پروژه بهتاب ۲ در حال عقد قرارداد با سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی است .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد : مطالعه میزان مقاومت و تاب‌آوری تعدادی از پروژه‌های بیمارستانی در برنامه هبیتات قرار گرفت که بر اساس آن مقرر شد تا بیمارستان ساری از نظر مقاومت بهسازی شود و اعتباراتی نیز به میزان ۴۰۰ هزار دلار برای تامین بخشی از مقاوم‌سازی اجزای غیرسازه ای این بیمارستان در نظر گرفته شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از توافق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای انجام این پروژه مشترک بین سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با هبیتات خبر داد .

    نبیان در پاسخ به این پرسش که مجموعه اقدامات سازمان در خصوص مقاوم‌سازی ساختمان‌های بیمارستانی بعد از زلزله اسلام‌آباد غرب در سال ۱۳۹۶ شامل چه مواردی بوده ، به مواردی همچون الزام مشاوران به طراحی سازه‌ها به صورت دو گانه به منظور کنترل خسارت‌ها در هنگام زلزله ، بازطراحی سازه‌ها با سیستم قاب خمشی تنها که امکان اضافه کردن سیستم باربر جانبی ثانویه را داشته‌اند (مثل بیمارستان شوشتر و کازرون) ، انجام کارهای پژوهشی در زمینه کنترل خسارت بیمارستان‌ها در هنگام وقوع حادثه ، همکاری در تهیه دستورالعمل ویژه در طراحی اجزای سازه‌ای و غیرسازه‌ای بیمارستان‌ها اشاره کرد .

    وی تصریح کرد : سازمان مجری در احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مهم رعایت تمامی استانداردها را انجام می‌دهد . زیرا بیمارستان ها به ویژه در زمان بروز حوادث باید پابرجا باشند و خدمات به مردم حادثه دیده ارایه بدهند .

    گفتنی است ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی یکی از سازمان‌ها و بازوهای تخصصی و فنی دولت و زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است که متولی ساخت ساختمان‌های دولتی و عمومی شامل بیمارستان‌ها ، ورزشگاه‌ها ، دانشگاه‌ها ، ساختمان‌های مسکونی ، توسعه مجلس ، توسعه حرم مطهر حضرت معصومه (س) ، است .




    مطالب مرتبط

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران