در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۳ هزار و ۸۰۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی

    از واحدهایی که کار عملیات اجرایی آنها آغاز شده است ۲ هزار و ۱۴ واحد معرفی به بانک شدند و یکهزار و ۳۹۷ واحد انعقاد قرارداد شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی با اعلام اینکه ۳ هزار و ۸۰۱ واحد مسکونی بنیاد مسکن مرکزی استان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده را ۲۲ درصد عنوان کرد .

    علی عسگری در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ، توضیح داد : در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار و ۲۱۹ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۸ متقاضی فرم ج سبز داشتند و در نهایت ۵ هزار و ۴۷۷ نفر تایید نهایی شدند .

    مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی با یادآوری اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن استان است ، گفت : در مجموع تعداد ۳ هزار و ۸۰۱ واحد هم‌اکنون وارد فاز عملیاتی شده است که از این تعداد یکهزار و ۹۵۶ واحد بنیاد ساز است و مابقی نیز به شکل گروه ساز در حال اجراست .

    بهره‌برداری از ۱۰۶ واحد مسکونی نهضت ملی

    به گفته عسگری ، از واحدهایی که کار عملیات اجرایی آنها آغاز شده است ۲ هزار و ۱۴ واحد معرفی به بانک شدند و یکهزار و ۳۹۷ واحد انعقاد قرارداد شده است .

    وی افزود : در حال حاضر اخذ پروانه ۲ هزار و ۱۶۸ واحد ، پی‌کنی ۲ هزار و ۳۷ واحد ، اتمام فونداسیون یکهزار و ۵۲۵ واحد ، اتمام سقف ۹۹۳ واحد ، سفت‌کاری ۱۷۱ واحد انجام شده و ۱۰۶ واحد نیز در مرحله نازک کاری و بهره‌برداری قرار دارند .

    عسگری پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بین ۲۰ تا ۲۲ درصد عنوان کرد .

    صدور سند برای ۷۰ هزار واحد در شهرهای کوچک و روستاها

    مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی در خصوص صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اعلام کرد : در مجموع برای حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی سند صادر شده است .

    مقاوم‌سازی ۵۵ هزار واحد مسکونی استان

    عسگری همچنین در خصوص اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی گفت : حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در استان وجود داشت که حدود ۵۵ هزار واحد با بهره‌مندی از محل تسهیلات بهسازی مسکن مقاوم سازی شده است . در برنامه است که با مقاوم سازی سالانه ۴ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای باقیمانده واحدهای غیرمقاوم را مقاوم سازی کنیم . 




    مطالب مرتبط

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    نظرات کاربران