در حال بارگذاری ...

تلاش برای ساخت مسکن با حداقل قیمت و با کیفیت در طرح نهضت ملی

طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت فعلی محسوب شده که وزارت راه و شهرسازی نیز به جد قصد دارد تا زمینه اجرایی شدن آن را برنامه‌ریزی و فراهم کند ؛ در این راستا بانک مرکزی نیز سهم هر بانک را برای ارائه تسهیلات در تحقق هرچه سریعتر این طرح اعلام و ابلاغ کرده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ جلسه مقدماتی برای امضای تفاهم‌نامه ساخت مسکن پروژه‌های نهضت ملی بین بانک عامل و شرکت عمران شهرهای جدید با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت برگزار شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مقدماتی برای امضای تفاهم‌نامه ساخت مسکن پروژه‌های نهضت ملی ، با تأکید بر اینکه هم افزایی بین دستگاه‌ها مهمترین عامل تحقق اهداف در حوزه ساخت مسکن در سطح کشور است ، گفت : بدون شک احساس رسالت اجتماعی به صورت فردی و اراده جمعی مدیران در این حوزه بسیار تأثیرگذار بوده و در این مسیر تعیین کننده خواهد بود .

جعفری در این خصوص ادامه داد : طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت فعلی محسوب شده که وزارت راه و شهرسازی نیز به جد قصد دارد تا زمینه اجرایی شدن آن را برنامه‌ریزی و فراهم کند ؛ در این راستا بانک مرکزی نیز سهم هر بانک را برای ارائه تسهیلات در تحقق هرچه سریعتر این طرح اعلام و ابلاغ کرده است .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد : از آنجایی‌ که تمامی بانک‌ها شرکت‌های ساختمانی مخصوص به خود را داشته و می‌توانند از این فرصت برای ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری استفاده کنند ما نیز آمادگی خود را برای تبادل تفاهم‌نامه با این شرکت‌ها به عنوان پیمانکار ساخت مسکن طرح نهضت ملی اعلام کرده و می‌توانیم بر اساس پراکندگی جغرافیایی در سطح کشور اراضی لازم برای ساخت و ساز و متقاضیان را به بخش مربوطه معرفی کنیم .

جعفری با تأکید بر اینکه در این مسیر مدیریت متقاضیان و تسهیلات و عملیات اجرایی تماما بر عهده سازنده خواهد بود ، گفت : شرکت عمران شهرهای جدید این آمادگی را دارد که در صورت تبادل تفاهم‌نامه طی چند روز کاری اراضی آماه برای آغاز فرآیند اجرایی را به شرکت سازنده معرفی کند .

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که ارائه مسکن با کیفیت با حداقل قیمت به اقشار ضعیف جامعه از اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود ، گفت : صنعتی‌سازی از پارامترهای مهم دیگری در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود که سازنده می‌تواند با برخورداری از آن به مدیریت هزینه‌های وارد شده نیز بپردازد .

وی در پایان تاکید کرد : بانک و شرکت ساختمانی زیرمجموعه آن می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر ساخت مسکن ، اجرای طرح‌های آماده‌سازی ، سرانه‌های شهری و یا حتی شهرک را نیز به عنوان سرمایه‌گذاری بر عهده گرفته و قرارداد جداگانه ای برای آن‌ها با شرکت امضا کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

|

از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

|

ساخت پروژه ۱۵۰ واحدی انبوه ساز توسط انجمن خیرین مسکن ساز مهدیشهر از دیگر اقدامات در راستای تامین مسکن در این شهرستان است .

|

پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

|

بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

|

نظرات کاربران