در حال بارگذاری ...
  • اخذ سند تک برگ ۱۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان

    با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از تثبیت مالکیت و اخذ سند تک برگ یکهزار و ۳۰۰ هکتار اراضی دولتی این شهرستان خبر داد .

    مجتبی آراسته اظهار داشت : در راستای اجرای قانون حدنگار ، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی ، اخذ اسناد تک برگی از اولویت‌های کاری این اداره بوده است . براین اساس و مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، سند تک برگ یکهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان به نام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود : از این میزان ، ۸۰۰ هکتار از اراضی دارای سند دفترچه ای بودند که با پیگیری‌ها و اقدامات بعمل آمده به اسناد تک برگی تبدیل شدند .  

    وی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است ، گفت : با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .  

    آراسته با اشاره به اراضی دولتی واگذار شده در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهری اذعان داشت : در راستای تخصیص زمین به ادارات ، شهرداری‌ها ، دستگاه‌های اجرایی و ... از جمله آموزش و پرورش ، آب و فاضلاب ، سازمان انتقال خون ، صنعت معدن و تجارت ، منطقه ویژه اقتصادی ، خیرین مسکن ساز و ... پیگیری‌های لازم انجام پذیرفته است . 




    مطالب مرتبط

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح های توسعه شهری نام برد .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    با توجه به‌ اینکه شهر اصفهان به پشتوانه ظرفیت های تاریخی ، اقتصادی و اجتماعی بر اساس مصوبه ۱۳۹۷ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تحت عنوان «اتخاذ رویکرد نوین در تهیه طرح های جامع شهری» از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت کشور برای تهیه برنامه ...

    |

    نظرات کاربران