در حال بارگذاری ...

کمبود زمین یکی از مشکلاتِ سر راه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان

برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در شهر زنجان ، به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است . این مشکل را می‌توان از طریق زمین‌های دولتی واقع در غرب و شمال غرب شهر به شرط الحاق آنها به محدوده شهر تامین کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ، گفت : کمبود زمین یکی از مشکلات سر راه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است و برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در این شهر به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است .

سعید شاهین فر صبح یکشنبه در سومین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان ، با بیان اینکه تعداد متقاضیان مسکن برای چهار سال آینده در استان زنجان مشخص شده است ، گفت : باید زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی تامین شود .

وی کمبود زمین را یکی از مشکلات سر راه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اعلام کرد و بیان داشت : برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در شهر زنجان ، به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است . این مشکل را می‌توان از طریق زمین‌های دولتی واقع در غرب و شمال غرب شهر به شرط الحاق آنها به محدوده شهر تامین کرد .

شاهین فر تاکید کرد : ۹۶ هزار و ۱۳۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۱ نفر واجد شرایط اولیه بودند .

وی با اشاره به اینکه ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شده است، گفت: ۱۷ هزار مورد قرار داد منعقد شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه پروانه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی صادر شده و ۱۵ هزار واحد مسکونی به مرحله اسکلت رسیده است، ادامه داد: آورده متقاضیان در پروژه نهضت ملی مسکن دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این پروژه‌ها پرداخت شده است .

شاهین فر با بیان اینکه پروژه‌های m2 و m6 تأخیر دارند که بخشی از این تأخیرها مربوط به مسائل مالی و بخشی به مسائل فنی است ، تصریح کرد : تعدادی از واحدهای مسکونی پروژه m6 تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تحویل این واحدهای مسکونی در اوایل سال ۱۴۰۲ خواهد بود .

وی با بیان اینکه در برنامه ابلاغی از کشور ، تنها متولی ساخت مسکن دولت نیست ، افزود : بخشی از ساخت واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن در بخش خود مالکی و بافت فرسوده است .

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه اخیراً ۴۳ هزار نفر ثبت نامی جدید در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان داشتیم ، بیان داشت : از این تعداد ۳۳ هزار نفر به دلایلی رد درخواست شده اند . در این خصوص زمین ۱۰ هزار واحد تامین شده و برای دو هزار نفر پروژه تخصیص انجام شده و هشت هزار واحد هم نیاز به زمین دارد .




مطالب مرتبط

مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

|

سرانه خدمات شهری در محلات هدف بازآفرینی باید در استان مورد توجه قرار گیرد و این سرانه‌ها توسط مجموعه اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی به جد دنبال می شود .

|

تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

|

ورود بسیج به اقناع سازی و ترغیب مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی بسیار اهمیت دارد . 

|

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

نظرات کاربران