در حال بارگذاری ...

مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی استان اصفهان با اقدامات پیشگیرانه

به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان ، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت این یگان قرار دارد بر این اساس در شش ماه نخست سال جاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۱۰۴ تابلو ، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت : برای جلوگیری از زمین خواری در استان اصفهان ، اقدامات پیشگیرانه در اولویت این یگان است .

سرهنگ امیرسعید باقری با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این فرماندهی ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۰۸ شهر واقع شده اند اظهار داشت : اراضی تحت پوشش این فرماندهی ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۰۸ شهر واقع شده اند که در راستای حفاظت از آن اقدامات پیشگیرانه در سه بخشِ (وضعی ، اجتماعی ، فرهنگی) ، (بازدید و بازرسی از یگان های مستقر در شهرستان ها) و (آموزش) انجام می پذیرد .  

وی اذعان داشت : به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان ، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت این یگان قرار دارد بر این اساس در شش ماه نخست سال جاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۱۰۴ تابلو ، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است .  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه امسال تا کنون میزان گشت زنی تیم های عملیاتی این یگان بیش از ۳۴ هزار ساعت بوده است خاطرنشان کرد : تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .  

سرهنگ باقری اظهار داشت : سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال است و در نیمه نخست سال جاری نیز ۴۵ گزارش از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند . در راستای افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و دولتی استان اصفهان امسال برای عوامل یگان حفاظت اراضی استان ، شش دوره آموزش عملی و میدانی و ۲۰ جلسه آموزش تئوری برگزار شده است و براین اساس ۸۰۰ نفرساعت آموزش دیده‌اند .  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اذعان داشت : دقت ، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به همراه اقدامات پیشگیرانه و شبانه روزی به ویژه در ایام تعطیلات، همچنین اجرای طرح های تشدید حفاظت اراضی ملی و دولتی استان منجر به ایجاد امنیت پایدار در این حوزه به منظور حفظ بیت المال و کاهش جرم زمین خواری شده است . 




مطالب مرتبط

در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

|

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

|

اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال اعاده می‌شود .

|

نظرات کاربران