در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۱۶۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در افق چهار ساله

    در طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان تاکنون افزون بر ۲۰۵ هزار و ۶۸۸ نفر اقدام به نام نویسی کردند که ۷۶ هزار و ۲۶۵ نفر واجد شرایط شناخته شدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت : در مجموع زمین برای ساخت ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان در افق چهار ساله تامین شده است که این تعداد فراتر از برنامه پیش بینی یعنی ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد است .

    عطاء اله اکبری از تامین زمین برای ساخت ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان در افق چهار ساله  خبر داد و اظهار داشت : اراضی تامین شده در این استان فراتر از برنامه پیش بینی یعنی ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد است . در طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان تاکنون افزون بر ۲۰۵ هزار و ۶۸۸ نفر اقدام به نام نویسی کردند که ۷۶ هزار و ۲۶۵ نفر واجد شرایط شناخته شدند .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان  ادامه داد : بیش از ۲۰ هزار و ۵۳۸ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند و زمینه اتصال افزون بر ۱۸ هزار و ۵۸۷ متقاضی به پروژه ها فراهم شده است .

    اکبری با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان بجز زاهدان و شهرهای پنج گانه منطقه سیستان فراهم است ، گفت : تمام تلاش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان بر این است بزودی با انجام اقدامات اولیه مورد نیاز زمینه نام نویسی در شهرهای ذکر شده استان فراهم گردد .

    مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان تاکید کرد : این اداره کل در تمامی اراضی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن ، زمین برای ساخت کاربری های عمومی نظیر آموزشی ، درمانی ، فرهنگی و ورزشی تامین و تخصیص داده است .




    مطالب مرتبط

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران