در حال بارگذاری ...
  • تقویت همکاری میان بانک مسکن ، مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضائیه

    بانک مسکن در راستای اجرای برنامه‌های دولت در طرح نهضت ملی مسکن نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده و طی اجرای این طرح حدودا مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به منظور توسعه همکاری و ارایه خدمات متقابل تخصصی کارشناسی، تفاهم‌نامه همکاری میان بانک مسکن و مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه منعقد شد .

    طی مراسمی با حضور علی عسکری سرپرست بانک مسکن و حسن عبدلیان‌پور رییس مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین امضاء شد .

    عسکری در این مراسم با بیان اینکه مردم برای خانه‌دار شدن نگاه ویژه‌ای به بانک مسکن دارند ، گفت : درحالی که بانک مسکن ۲۰ درصد مسوولیت و تعهد تامین مالی طرح نهضت ملی در میان بانک‌ها را بر عهده دارد و تکلیف بانک برای سال اول اجرای این طرح ، تامین مالی ۲۱۰ هزار واحد مسکونی است اما تاکنون با توجه به نگرشی که مردم نسبت به این بانک دارند، ۶۶۵ هزار نفر از ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی ، بانک مسکن را به عنوان بانک عامل انتخاب کرده‌اند .

    وی افزود : این موضوع موید مسوولیت اجتماعی بزرگ و رسالت سنگینی است که بر روی دوش بانک مسکن نهاده شده است و امیدواریم بتوانیم با اقداماتی که انجام می‌دهیم در حوزه رسالت بانک مسکن گام‌های بزرگی برداریم .

    سرپرست بانک مسکن با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه باب همکاری‌های بیشتری میان طرفین را باز کند و منشاء اثرات خوبی شده و دو طرف بتوانند از ظرفیت کارشناسی و خدماتی یکدیگر بهره‌مند شوند .

    همچنین در این مراسم عیسی کاظم نژاد رییس هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به خدمات و عملکرد بانک مسکن در سال جاری گفت : بانک مسکن در راستای اجرای برنامه‌های دولت در طرح نهضت ملی مسکن نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده و طی اجرای این طرح حدودا مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است . در اجرای طرح نهضت ملی ، بانک مسکن پیشتاز است و با توجه به موفقیت‌های بانک در این عرصه و ضمن اینکه یک بانک تخصصی در این حوزه هستیم ، در شورای عالی مسکن وظیفه ارزیابی و بررسی‌ طرح ها را به بانک مسکن واگذار کرده‌اند و به بانک‌های دیگر نیز در این حوزه توصیه شده که می‌توانند از کارشناسان این بانک در اجرای پروژه‌های مسکن استفاده کنند .

    رییس هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه با توجه به مسائل حقوقی که به صورت روزآمد در شبکه بانکی کشور بوجود می‌آید ، بانک مسکن علاوه از کارشناسان داخلی خود از کارشناسان مرکز وکلای قوه قضائیه استفاده می‌کند که با توجه به ظرفیت‌هایی که هم بانک مسکن و هم مرکز وکلا دارند این تفاهم نامه می‌تواند منشاء اثرات خیری شود و در پیشبرد اهداف دولت که قطعا در آن منافع مردم در نظر گرفته شده است، راهگشا باشد .

    عبدلیان‌پور نیز با اشاره به خدمات مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ، این نهاد را تنها نهاد ارایه دهنده و گسترش دهنده مشاوره‌های حقوقی و کارشناسی مشاوران خانواده در سراسر کشور نامید و آمادگی خود را برای همکاری هر چه بیشتر با بانک مسکن ابراز داشت . با توجه به اینکه مرکز وکلا در حوزه‌های تخصصی حقوقی روز دنیا که بسیاری از آن‌ها مربوط به حوزه بانکداری می‌شود متبحر است و اقدامات قابل توجهی انجام داده، می‌تواند در حوزه وکالت تخصصی بانک‌ها را یاری دهد .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

    |

    نظرات کاربران