در حال بارگذاری ...
  • اخذ بیش از ۱۵۰۰ هکتار سند مالکیت به نام سازمان ملی زمین و مسکن در ۶ ماهه ابتدای سال جاری

    مقرر شده منابع طبیعی بر اساس اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی ، حداکثر همکاری را بعمل آورد و با توجه به هماهنگی با اداره ثبت و اسنادهم اداره کل راه و شهرسازی موارد مشتمل بر ۱۳۵ قطعه زمین را جهت اخذ اطلاعات لازم به اداره ثبت ارسال تا اطلاعات لازم از طریق خزانه دریافت شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : با اخذ بیش از ۱۵۰۰ هکتار اسناد مالکیت به نام سازمان ملی زمین و مسکن در ۶ ماهه اول سال جاری ، کرمانشاه ، پیشتاز در تحویل اراضی استان ، در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون و آیین نامه ۲۰ اجرایی آن است .

    مهرداد آهکی گفت : از کل اراضی منابع ملی قابل تحویل در استان ، ۱۸۸۴۰ هکتار به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل شده که این عدد ۷/۹۸ درصد کل اراضی مذکور را پوشش می دهد . تا این لحظه ۱۱۴۴۰ هکتار سند مالکیت به نام سازمان ملی اخذ گردیده ، و اخذ سند ۷۰۰۰ هکتار باقی در دست اقدام است .

    وی دلیل کندی انتقال اسناد باقی را ، وجود اصل سند مالکیت در خزانه دارایی اعلام کرد و گفت : به منظور رفع این مشکل مقرر شده ، منابع طبیعی بر اساس اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی ، حداکثر همکاری را بعمل آورد و با توجه به هماهنگی با اداره ثبت و اسنادهم اداره کل راه و شهرسازی موارد مشتمل بر ۱۳۵ قطعه زمین را جهت اخذ اطلاعات لازم به اداره ثبت ارسال تا اطلاعات لازم از طریق خزانه دریافت شود .

    گفتنی است این اطلاعات در نشست مدیران سازمان ملی ، سازمان جنگلهای کشور در امور اراضی و مدیران کل ادارات راه و شهرسازی سراسر کشور مطرح و کرمانشاه در این جلسه ویدیویی به عنوان یکی از دستگاه های پیشتاز معرفی شد .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در روزهای اخیر یک قطعه زمین دولتی به مساحت ۴۴۸ متر مربع ...

    |

    نظرات کاربران