در حال بارگذاری ...

پیش‌بینی تحویل بخشی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال

ساخت ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی ۴ سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان چهارمحال و بختیاری است که بیش از این برنامه اعلامی هم ثبت نام و هم برنامه‌ریزی جهت اجرا صورت گرفته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت : پیش بینی می شود تعدادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان داده شوند .

حسینعلی مقصودی در بازدید از واحدهای مسکن در حال احداث منظریه شهرکرد که با حضور خبرنگاران صورت گرفت ، گفت : مدت قرارداد اجرای این واحدها دو ساله است که در صورت تحویل تا پایان سال ، زودتر از موعد آماده شده اند .

وی در خصوص تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن ، به تأمین بیش از ۸۰ درصد زمین در چهارمحال و بختیاری (به جز چهار شهر) اشاره کرد و ادامه داد : در شهرهای غیر از مرکز استان ، زمین به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و به غیر از بروجن و فرخشهر که ساخت و سازها به صورت انبوه‌سازی است، در سایر شهرها که جمعیت کمتری نیز دارند ، طرح به شیوه گروه‌های ساخت اجرا می‌شود .

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد : در شهرهای لردگان ، کیان ، سودجان و بلداجی با کمبود زمین مواجه هستیم و چون در آن ها زمین ملی وجود ندارد ، راهکار استفاده از زمین‌های مستثنیات متعلق به مردم همچون زمین های کشاورزی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن جزء نهالستان‌ها ، جنگل‌ها ، مراتع و...  نبوده و هیچ گونه کشتی در این زمین‌ها انجام نمی شود ، پیش بینی شده که به صورت مشارکتی با مردم ، ساخت و ساز مسکن انجام شود .

مقصودی با اشاره به مفهوم گروه‌های ساخت ، نیز گفت : این یعنی زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دو یا سه متقاضی اختصاص داده ‌شود و عملیات ساخت و ساز توسط خود افراد انجام می‌شود و نیازی به واریز وجه برای اجرای عملیات ساخت و ساز از سوی متقاضی وجود ندارد و در استان به دلیل کمبود زمین و نیاز به الحاق از محدوده شهرها، تا حدی از طرح گروه‌های ساخت عقب هستیم .

وی خاطرنشان کرد : ساخت ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی ۴ سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان چهارمحال و بختیاری است که بیش از این برنامه اعلامی هم ثبت نام و هم برنامه‌ریزی جهت اجرا صورت گرفته است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

|

۳۷۰ نفر متقاضی از این شهر سه شرط اولیه را دارا هستند که ۸۶ نفر تایید نهایی شدند .

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

نظرات کاربران