در حال بارگذاری ...

ساخت ۳۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری قم

جدیدترین پروژه‌ تحت قانون نهضت ملی مسکن در شهر قم اراضی ۵۶۰ هکتاری در ابتدای جاده پردیسان - ورجان واقع شده که مشمول قانون اجاره ۹۹ ساله می‌شود . طبق تصمیمات مسئولین مربوطه مقرر شده که در این اراضی بالغ بر ۳۲ هزار واحد آماده و به مردم تحویل داده شود و امیدواریم تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی قم‌ در خصوص نحوه واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن گفت : براساس قانون اگر ارزش زمین به اندازه یک سوم هزینه ساخت یا کمتر شود این زمین اجاره ۹۹ ساله خواهد بود و در غیر این صورت یعنی اگر زمین ارزش بالاتری داشته باشد ، متقاضیان باید هزینه خرید زمین را پرداخت نمایند .

روح‌الله حسینی اظهار کرد : طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات انجام شده توسط دولت آیت‌الله رئیسی است که همزمان با سراسر کشور ، در قم نیز در اجرایی شده است و تا امروز از بین افرادی که در استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند ۵۶ هزار و ۸۳۷ نفر تایید شده و ۳۵ هزار و ۷۱ نفر از این افراد مبالغی واریز داشته‌اند .

وی در خصوص این که آیا اراضی طرح نهضت ملی مسکن اجاره ۹۹ ساله خواهد بود یا باید توسط متقاضی خریداری شود ، گفت : اصولا قرارداد اراضی به دو دسته فروش اقساطی و اجاره ۹۹ ساله تقسیم می‌شود . اگر ارزش زمین به اندازه یک سوم هزینه ساخت یا کمتر شود این زمین اجاره ۹۹ ساله خواهد بود و در غیر این صورت یعنی اگر زمین ارزش بالاتری داشته باشد ، متقاضیان باید هزینه خرید زمین را براساس سهم القدر پرداخت نمایند .

حسینی افزود : در حال حاضر اراضی پروژه‌های داخل شهرک پردیسان به صورت فروش اقساطی است و متقاضیان باید هزینه زمین را بدهند.هرچند در قیمت گذاری زمین ها ، به طور حتم به نفع متقاضیان ارزیابی خواهد شد .

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد : جدیدترین پروژه‌ تحت قانون نهضت ملی مسکن در شهر قم اراضی ۵۶۰ هکتاری در ابتدای جاده پردیسان - ورجان واقع شده که مشمول قانون اجاره ۹۹ ساله می‌شود . طبق تصمیمات مسئولین مربوطه مقرر شده که در این اراضی بالغ بر ۳۲ هزار واحد آماده و به مردم تحویل داده شود و امیدواریم تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسد .

حسینی با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های قم گفت : این طرح فقط مختص به شهر قم نیست بلکه در شهرستان‌های تابعه هم اجرا می‌شود و تا امروز هزار و ۷۸۳ نفر در شهرستان‌های قم ثبت نام کرده‌اند . در شهرستان‌های قم در مجموع تاکنون ۵۲۴ نفر نیز بررسی و تایید شده‌اند .




مطالب مرتبط

نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تصویب الحاق ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

نظرات کاربران